Приходите на bTV се свиха с 12% през първото тримесечие

Българският пазар е най-губещ за Central European Media Enterprises, показва отчетът на компанията

Приходите на bTV се свиха с 12% през първото тримесечие
2036 ~ 2 мин. четене

Общите приходи на „БТВ медиа груп“ са се свили с 12.1% през първото тримесечие на 2020 г. спрямо съпоставимия период на миналата година. Групата, в която влизат шест телевизионни канала, е регистрирала приходи от продажби на обща стойност 16.96 млн. долара, показва отчетът на компанията майка Central European Media Enterprises Ltd. Трябва да се уточни, че след елиминирането на валутната разлика (лев/долар) при съпоставянето на периода, спадът е 9.1%.

От отчета се вижда, че българският пазар е най-губещ за холдинга, който оперира още в Чехия, Словения, Румъния и Словакия. На последните два дори има ръст на продажбите съответно с 1.8 и 3.9%.

В доклада не са посочени конкретни причини за негативния резултат от дейността в България, но от съвместния коментар на двамата изпълнителни директори на холдинговата структура - Майкъл Дел Нин и Кристоф Мануш, става ясно, че цялостната причина за негативния резултат на групата се крие в изтеглянето на рекламни бюджети заради ефектите от коронавирусната епидемия. В България извънредното положение започна на 13 март, което означава, че този негативен резултат се дължи само на половин месец с карантина и блокиране на бизнес активността.

С решение на българското правителство извънредното положение беше удължено до 13 май, което значи, че в резултатите на компанията за второто тримесечие ще влязат поне месец и половина с блокада на бизнеса, а не се знае дали тя няма да бъде удължена.

„Нашите бизнеси се радваха на силно начало на годината, въпреки че икономическата несигурност, свързана с пандемията COVID-19, доведе до намаляване на общите разходи на рекламодателите през март, което продължава и през април и се очаква да повлияе негативно на финансовите ни резултати през второто тримесечие. Ние бързо направихме корекции в нашите разходи, за да смекчим този спад в рекламата и имаме възможност да направим допълнителни корекции, ако е необходимо. След едно от най-силните ни тримесечия в историята по отношение на генерирани приходи и със силен баланс, който се възползва от значителното намаляване на разходите през последните няколко години, ние сме в състояние да отговорим на несигурността, създадена от пандемията“, се казва в съвместното изявление на двамата изпълнителни директори на
CME.

Подкрепи Economic.bg