Samsung чупи рекорди въпреки отслабващите смартфон продажби
Мобилният бизнес на най-големия смартфон производител продължава да се свива

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Силните продажби на чипове с памет и дисплеи помогнаха на корейския гигант Samsung да генерира нова рекордна печалба, регистрирана през третото тримесечие на 2018 г. Перспективите пред компанията обаче не изглеждат особено ярки, обръща внимание MarketWatch.
Най-големият производител на смартфони и полупроводници в света обяви нетна печалва от 13.15 трлн. вона (11.5 млрд. долара), което е абсолютен рекорд в историята на Samsung. Ръстът на печалбата на годишна база е в размер на 18% - през същия период на миналата година тя е била 11.19 трлн. вона (9.8 млрд. долара).
Доходите на корейския играч са нараснали до 65.5 трлн. вона (57.5 млрд. долара) през трите месеца между юли и септември 2018 г. За сравнение година по-рано компанията е привлякла 62 трлн. вона (54.4 млрд. долара).
Оперативната печалба за третото тримесечие е нараснала до 17.57 трлн. вона (15.4 млрд. долара), което представлява ръст от 21% на годишна база.
Анализаторите, анкетирани от S & P Global Market Intelligence, очакваха компанията да обяви нетна печалба от 12.9 трлн. вона (11.3 млрд. долара).
Другата страна на монетата
Samsung, която доставя един от всеки пет смартфона в световен мащаб, обяви и някои притеснителни резултати. Приходите от мобилни устройства например са спаднали с 10% до 24.9 трлн вона (21.8 млрд. долара). За сравнение година по-рано те са били в размер на 27.69 трлн. вона (24.3 млрд. долара).
Мобилният бизнес на компанията напоследък страда от тенденциозно отслабващи резултати. Една от основните критики към Samsung е, че не предлага кой знае какви иновации в своите телефони, което влияе стопиращо на потенциалните купувачи. Потребителите все по-често предпочитат да останат с едно устройство за по-дълго време. Предвид политиката на корейския гигант да маркетира премиум телефона си Galaxy S9 около анимирани емотикони, това вероятно е напълно логично решение. Резултатът са последвалите слаби продажби на устройството.
Известно освежаване пролича при лансирането на някои по-евтини смартфони на марката. Galaxy A7 се появи преди около месец и привлича погледите със своята тройна камера. Седмици по-късно бе представен и Galaxy A9, който се появи с с цели четири задни камери.
Samsung уверява, че работи активно по внедряването на новости в своите телефони. В контекста на освежаването на дизайна им е и амбицията през 2019 г. да дебютира устройство с дългоочакван сгъваем екран (технология, която концентрира големи надежди, че може да освежи позастоялия мобилен бизнес).