Секторът на услугите в Китай надхвърли очакванията за растеж
Индексът за покупки на услуги в Китай (PMI), изчислен от Caixin Media Co и Markit, скочи до най-високото си ниво от повече от 10 години
Индексът на мениджърските покупки на услуги в Китай (PMI), изчислен от Caixin Media Co и Markit, скочи до най-високото си ниво от повече от 10 години през юни на фона на рязко увеличение на търсенето след премахването на ограничителните мерки, въведени в страната, пише Reuters.
Индикаторът се повиши до 58.4 пункта - най-високото ниво от април 2010 г. - в сравнение с 55 пункта през май. Стойността на индекса над 50 пункта показва увеличаване на бизнес активността в сектора на услугите.
Подемът предполага, че цялостното възстановяване на Китай става все по-балансирано и по-широко, тъй като животът бавно се връща към нормалното си в един от най-големите потребителски пазари в света, въпреки че анализаторите смятат, че ще са необходими месеци, докато активността се върне към нивата преди кризата.
Секторът на услугите представлява около 60% от икономиката и половината от градските работни места и включва много малки частни компании, които по-бавно се възстановяват първоначално от големите производители. Тежките загуби на работа, съкращенията на заплатите и опасенията от втора вълна от инфекции накараха някои потребители да бъдат предпазливи по отношение на разходите и да излязат отново.
„Въпреки че предприятията бяха оптимистични по отношение на икономическите перспективи, те остават предпазливи за увеличаване на наемането, като заетостта както в производствения сектор, така и в секторите на услугите се свива“, казва Ванг Же, старши икономист в Caixin Insight Group.
Композитният индекс за бизнес активност в Китай през юни нарасна до 55.7 пункта - най-високият от ноември 2010 г. През май стойността на показателя е 54.5 пункта.