„Шкода“ наема депо в София за поддръжка на новите влакове
Центърът в „Илиянци“ ще осигури пълна поддръжка на 25 електрически влака за следващите 15 години

© ECONOMIC.BG / Шкода Груп
В изпълнение на мащабния си договор за доставка на 25 нови електрически влака, чешката „Шкода Груп“ направи ключова стъпка към трайното си позициониране в България. На официална церемония е подписан договор за наем на депо в столичния квартал „Илиянци“ с българската компания „ТТЛ“ ЕООД. То ще служи за сервизен и поддържащ център на новия подвижен железопътен състав, който страната ни очаква.
Припомняме, че основният договор за доставка на 20 нови електромотрисни влака бе сключен през септември миналата година от бившия транспортен министър Красимира Стоянова. Стойността му е 511.4 млн. лв. без ДДС. Впоследствие бе подписан и допълнителен контракт за доставката на още 5 влака на стойност 127.8 млн. лв. без ДДС. Цените включват обучение, но и 15-годишна поддръжка.
Именно тази дейност чешката компания ще прави в депото на „ТТЛ“ в София в следващите 15 години.
Наетото депо ще ни даде възможност да осигурим високо качество на поддръжката и надеждността на влаковете, които произвеждаме за България, в дългосрочен план. Считаме тази стъпка за частичен успех в този стратегически важен проект и тя потвърждава нашата амбиция да продължим да бъдем силен партньор в областта на модерния железопътен транспорт в този регион“, коментира Петр Новотни, изпълнителен директор на „Шкода Груп“, цитиран от пресцентъра на компанията.
В депото ще се предоставя цялостна поддръжка, включваща както стандартни ежедневни дейности, така и по-големи сервизни операции, за да се гарантира най-високата възможна наличност на превозните средства.
За сервизните дейности ще бъдат ангажирани квалифицирани специалисти. „Шкода“ планира да наеме и нови служители директно от България, с което подкрепя заетостта на местния пазар.
Считаме, че това пълно обслужване е най-доброто възможно решение, защото ние, като производител, се грижим за влаковете. Нашите хора наистина познават превозните средства в детайли и следователно могат да осигурят най-високия стандарт на поддръжка в дългосрочен план“, допълва Петр Новотни.
В бъдеще, наетото депо ще има потенциала да обслужва всички влакове в страната.
Припомняме, че компанията е доставчик на различен вид подвижен състав за България. Преди години тя достави нископодови тролейбуси за градския транспорт в София, а също така произвежда осем метровлака за подземната железница.
Иначе „ТТЛ“ е българска компания, специализирана в ремонт, поддръжка и модернизация на железопътен подвижен състав. Учредена е през 2008 г., като управител и едноличен собственик на капитала е Любен Евлогиев Тенев. Последният финансов отчет за 2022 г., качен в Търговския регистър, показва, че общите приходи от оперативна дейност са 10.8 млн. лв., което е значително увеличение спрямо 8-те милиона за 2021 г. Печалбата на дружеството за 2022 г. е 344 хил. лв.