България подписа с „Шкода“ за още пет влака
Държавата ще плати на чешката компания допълнително 130 млн. лв. за новите машини
Служебният министър на транспорта Красимира Стоянова и чешката компания „Шкода“ подписаха допълнителното споразумение за доставка на още 5 електрически мотрисни влака. Това се случи на официална церемония във ведомството.
Допълнителните машини ще струват на държавата 127.8 млн. лв., като влаковете ще се движат по едни от най-натоварените линии: Русе – Варна, Варна – Г. Оряховица – Мездра, както и София – Сливница – Драгоман. Цената включва и доставка, обучение, както и 15-годишна поддръжка. Средствата са осигурено по линия на „Транспортна свързаност“ 2021 - 2027 г., която се свързва с кохезионната политика на Европейския съюз. Оперативната програма цели да намали дисбалансите в регионите посредством инвестиции в шосейни и жп мрежи.
През 2026 г. ще имаме нов подвижен състав, който да осигури надежден транспорт“, коментира служебният министър.
Допълнителното споразумение се подписва около 2 месеца след сключването на основния договор с компанията, който беше за доставка на 20 влака. Те се финансират по линия на ПВУ, а стойността им е 511.4 млн. лв.
Председателят на Борда на директорите на „Шкода Транспортейшън“ и главен оперативен директор Петър Новотни коментира, че допълнителното споразумение е гордост, но и задължение за компанията. По думите му е сформиран екип, който да се заеме с дейността.
Посланикът на Чешката република в София н.пр. Мирослав Томан коментира, че сделката е добра и за двете страни и се радва, че именно чешка компания осигурява състав, който е така нужен за страната ни.
Събития, свързани с официално подписване на договори за доставки, липсваха по времето на бившия служебен министър Георги Гвоздейков. Така например подписването на договора за локомотиви с българската компания „Експрес Сервиз“ бе оповестено с негова снимка и прессъобщение, но в отсъствието на въпросния изпълнител.
Съфинансирано от Европейския съюз. Изразените възгледи и мнения обаче принадлежат изцяло на техния(ите) автор(и) и не отразяват непременно възгледите и мненията на Европейския съюз или на Европейската комисия. За тях не носи отговорност нито Европейският съюз, нито Европейската комисия.