Силата на бранда
Изграждането на лична марка е като в готвенето - следвай правилата, но бъди творец
Човекът прави името и името прави човека. Работи за името си и после то ще работи за теб. Кой ли не е чувал това. Изкуство е да превърнеш името си в марка и подобно умение е истинска ценност в прекия и в преносния смисъл. Но дали полагаме усилия да го развием… И то всеки ден.
Капка по капка
Получаваме име веднага след раждането си. Родителите дават нов живот на нова „марка”, оттам насетне живеем под шапката на даденото ни име, но започва и оформянето на нашата идентичност. Това е началото на пътуване, в което се свързваме с хора по пътя, а всяко действие и бездействие придава някаква стойност на името. И капка по капка у другите се натрупва представа за нас. Всъщност личният бранд е съвкупност от елементи, които се съчетават зад името на човека, и го представят като личност, професионалист и творец. Автентичност на поведението, последователност в действията и разбираемост на говоренето са трите опорни точки на добрия личен бранд. Доброто име е органична част от нас, то иска специална грижа, иначе ще „боледува”.
Успешен продукт
Името продава. И
ако подложим на анализ процеса по създаване и изграждане на „персоналните
марки“, ще откроим общите характеристики на личния бранд като успешен продукт. Той се създава, като
се ползват основните принципи на добрия
комуникационен мениджмънт. Персоналната марка се гради с персонално
отношение и с усет за всеки детайл в поведението. Преди да започнете
да работите за своя публичен имидж, е добре да сте наясно какъв желаете да бъде
той.
Вземете си добър комуникационен консултант, който грижливо да работи по публичността ви, съветват комуникационни консултанти. Професионалната грижа за личния ни бранд е от значение, но има неща, които никой не може да направи вместо нас или въпреки нас самите. Личният бранд е свързан с пределно висока лична ангажираност.
Онлайн присъствие
Виртуалния свят
става част от нашата реалност и вече се налага да имаме все по-силно присъствие
в него. Фейсбук, Туитър, LinkedIn са канали, които не бива да се пренебрегват.
Отнема само няколко секунди да туитвате и да поствате, но трябва да внимавате
какво публикувате. Изискват се специални усилия, за да предложите интересно и ценно
съдържание. Налага се да шлифовате стила си на комуникация Личният бранд
върви ръка за ръка с умелия подбор и прецизния контрол – винаги и във всичко.
Още повече когато става дума за онлайн присъствие.
Най-доброто
Казват, че доброто е враг на най-доброто. Това важи и при изграждането на личния бранд. В тази игра няма отъпкан път, по който, ако минеш, непременно ставаш човек с популярно име. Има някои работещи правила и рецепти, но както и в готвенето, следвай правилата, но бъди творец. Вкусът се влияе от щипката сол и точната доза на подправките. Има тактики, които вдъхновяват и помагат да блеснем ярко. Но нека не забравяме, че звездите греят различно.
ПРОДУКТЪТ И ОПАКОВКАТА
И все пак името си е име, то е само „опаковката” на един „продукт”, който постоянно създаваме. Вътрешната ни същност е същина на продукта. Робин Шарма, един от най-именитите бизнес консултанти по лично и професионално усъвършенстване, напомня, че книгите може да ни доближат до всяко величие и до всеки гений. Ако искаме да сме в компанията на Бил Гейтс, Салвадор Дали, Далай Лами или пък на Мадона, да вземем тяхна книга. Защото умът, разширен от нова идея, няма да се свие до първоначалните си размери.