Собственикът на Zara отчете 95% ръст на онлайн продажбите през април
Въпреки това компанията отбелязва първата си тримесечна загуба

© ECONOMIC.BG / Unsplashed
~ 2 мин.
Собственикът на Zara – Inditex – заяви, че онлайн продажбите са нараснали с 95% през април, след като физическите магазини на конгломерата останаха затворени по време на мерките за блокиране срещу коронавируса в голяма част от Европа.
Компанията заяви, че очаква част от тенденцията да се запази, като се очаква през 2022 г. четвърт от продажбите да са онлайн. Това би означавало значителен ръст спрямо 14-процентния им дяк през 2019 г., предава BBC.
Въпреки това фирмата отчита първата си тримесечна загуба, тъй като продажбите като цяло са се потопили. Те са паднали до 3.3 млрд. евро за първите три месеца на годината, намалявайки от 5.9 млрд. евро година по-рано. Това доведе до тримесечна загуба от 409 млн. евро за испанската фирма, която също притежава марките Bershka и Pull & Bear.
Компанията заяви, че очаква част от тенденцията да се запази, като се очаква през 2022 г. четвърт от продажбите да са онлайн. Това би означавало значителен ръст спрямо 14-процентния им дяк през 2019 г., предава BBC.
Въпреки това фирмата отчита първата си тримесечна загуба, тъй като продажбите като цяло са се потопили. Те са паднали до 3.3 млрд. евро за първите три месеца на годината, намалявайки от 5.9 млрд. евро година по-рано. Това доведе до тримесечна загуба от 409 млн. евро за испанската фирма, която също притежава марките Bershka и Pull & Bear.
„Блокирането ускорява съществуващите тенденции, принуждавайки търговците на дребно да признаят, че цифровата епоха е настъпила“, казва Софи Лунд-Йейтс от борсовия брокер Hargreaves Lansdown.
"Собствениците на Zara вече работеха за подобряване на своите онлайн възможности, но блокирането доведе до нови спешни мерки в тази посока."
Тя подчертава успеха на Zara в управлението на нейните запаси. Инвентаризацията пада с 10% през април, "в рязък контраст с показателите на конкурентни вериги като M&S или Primark, които са натрупали купчини запаси".
Акциите на испанския конгломерат нараснаха с 2.3% днес в търговията в Мадрид.
Inditex заяви, че ще харчи 900 млн. евро годишно за следващите три години за големи, централизирани магазини и своята онлайн платформа. Групата ще затвори над 1000 по-малки магазина в този процес.
Очаква се повечето търговски обекти на групата да отворят до края на месеца.
Фирмата има голямо предимство пред много конкуренти, благодарение на своите парични резерви – в момента тя има 5.8 млрд. евро, в сравнение с 6.7 млрд. евро за миналата година.