Собственикът на Vivacom отваря IT офис в България

Технологичният разработчик United Cloud планира първоначално да наеме 50 души

Собственикът на Vivacom отваря IT офис в България

Снимка: @United Cloud / Facebook

5638 ~ 2 мин. четене
Мирела Вавова Автор: Мирела Вавова

United Cloud, звеното за технологични иновации и софтуерни разработки на телекомуникационната компания United Group, отваря свой офис в София. Разширяването на присъствието в страната се случва близо две години след навлизането на UG в България чрез придобиването на Vivacom. Новината бе съобщена по време на събитие за журналисти, на което стана ясно още, че българският мобилен оператор стартира и услугата EON Connect, част от портфолиото на EON.

Очаква се в бъдещия офис първоначално да бъдат наети общо около 50 души. Имиджът на България като дестинация с добри IT специалисти е сред основните мотиви на UG да разшири присъствието си у нас и в тази посока.

България определено е ключов пазар за United Group. Видяхме, че тук има много талантливи IT професионалисти, които могат да допринесат за развитието на нашите услуги“, коментира главният изпълнителен директор на United Cloud Сърджан Дурджевич.

Управляваното от него звено Untied Cloud вече има офиси на пет други локации – в сръбските градове Белград, Ниш и Крагуевац, както и в Любляна (Словения) и Цюрих (Швейцария). По думите на Дурджевич бизнесът тепърва ще се разширява още.

United Cloud се занимава с разработването на технологиите, които стоят зад цифровите услуги на телеком операторите от групата. Към днешна дата за иновационния център работят над 200 души, сред които софтуерни инженери и продуктови дизайнери. Те стоят и зад интерактивната тв платформа EON, която от половин година се предлага и в България.

За шестте месеца досега услугата вече е набрала 50 хил. активни потребители у нас, обяви търговският директор на Vivacom Стоян Каранлъков. Той каза, че почти 39% от тях практикуват нелинейно гледане на телевизия, т.е. не се съобразяват с ефирното излъчване на дадено предаване или футболен мач, а си го пускат в удобно за тях време. Именно това е едно от предимствата на платформи като EON, а значителният дял на този тип потребление сред българските абонати демонстрира тенденцията към цялостната промяна на нагласите.

За сравнение през миналата година, когато EON все още не присъстваше на българския пазар, потребителите на IPTV (интерактивна телевизия, даваща опция за видео по поръчка (VOD) и гледане на съдържание на запис – бел.р) са едва 17%. По думите на Срджан Дурдевич ярката тенденция на българския пазар отразява случилото се и на другите пазари, където услугата се предлага.

Интересна подробност е, че около една четвърт от българските абонати на EON ползват стрийминг услугата без план за интернет към Vivacom.

До дни се очаква у нас да стартира и услугата EON Connect. Продуктът предоставя на потребителите цялостен контрол върху интернет свързаността и съдържанието на всички устройства в дома. Услугата спомага и за безопасното потребление на децата. Управлението на WiFi и LAN мрежите става чрез мобилно приложение за смартфон или таблет, като е налично за iOS, Android и Huawei устройства.

Подкрепи Economic.bg