Starbucks съкращава 1100 работни места
Отпадат и някои предложения от менюто на веригата

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Starbucks съкращава 1100 работни места и опростява менюто си в САЩ, докато се опитва да подобри слабия бизнес на вътрешния си пазар.
Първите артикули, които отпадат са бял горещ шоколад и няколко вида смесено фрапучино.
Но Starbucks каза, че ще премахне повече предложения, тъй като има за цел да свие менюто си с близо една трета през следващата година, надявайки се да намали времето за изчакване и да подобри качеството.
Компанията се бори с продължителен спад в продажбите от миналата година, който е особено изразен в САЩ.
Главният изпълнителен директор Брайън Никол, който преди това оглавяваше мексиканската хранителна верига Chipotle, беше привлечен в Starbucks миналата година, за да помогне за подобряването на бизнеса, пише BBC.
Той каза, че иска да види компанията да се върне към корените си като кафене.
Ние опростяваме нашето меню, за да се съсредоточим върху по-малко, по-популярни артикули, изпълнени с превъзходство“, казват от компанията.
„Това ще отвори път за иновации, ще помогне за намаляване на времето за изчакване, ще подобри качеството и последователността и ще се приведе в съответствие с нашата основна идентичност като компания за кафе.“
Съкращенията на работни места, обявени в понеделник, са съсредоточени върху ролите на корпоративни „партньори за поддръжка“ и няма да засегнат работните места или инвестициите в обектите.
Компанията също така елиминира няколкостотин отворени и незаети позиции.
Нашето намерение е да работим по-ефективно, да увеличим отчетността, да намалим сложността и да стимулираме по-добра интеграция“, пише Никол в съобщението.
Starbucks има повече от 360 000 служители и управлява или лицензира над 40 000 магазина по целия свят.