Светът на денима ще има нов милиардер

Наследничка на основателя на Levi Strauss & Co. ще се сдобие с 10-цифрено богатство след публичното предлагане

Светът на денима ще има нов милиардер

Трудно е да се повярва, но Levi Strauss & Co. - една от най-предпочитаните марки в Съединените щати, присъства от основаването си в Сан Франциско през 1853 г. Тя все още е частна компания, която се контролира от семейство Хаас - потомци на основателя Леви Щраус. Компанията наскоро подаде документи в Американската комисия по ценните книжа за IPO - първично публично предлагане на акции.

Шестима членове на семейството на Хаас притежават общо 63% от Levi's, според подадените документи.

Мими Хаас, вдовицата на Петър Хаас старши, пра-племенник на Леви Щраус, е най-големият индивидуален акционер. Нейният дял от 17% се оценява на най-малко 1 млрд. долара, което ще я направи поредният милиардер в бизнеса с деним.

Ренцо Росо от Diesel Jeans дължи своето богатство от 3 милиарда долара също на денима.

През 2018 г. Levi Strauss има приходи от 5.6 млрд. долара, което представлява увеличение от 14% спрямо предходната година. Въз основа на тези приходи оценката на компанията е около 6,4 млрд. долара. Шестимата членове на семейството на Хаас притежават общо около 4 милиарда долара, според сметките.

Levi's се надява да набере между 600 и 800 милиона долара при публичното предлагане, което ще оцени компанията на 5 милиарда долара. Очаква се компанията да направи IPO през първото тримесечие на 2019 г.

Историята

Леви Щраус емигрира в САЩ от Бавария на 18-годишна възраст с майка си и с двете си сестри. Те се присъединяват към братята му Джонас и Луис, които са емигрирали в Ню Йорк и са стартирали компания за търговия на едро със суровини, наречена J. Strauss Brother & Co. 
След това Леви се отправя към Сан Франциско, където през 1853 г. открива клон на семейния бизнес на започва западното крайбрежие, предлагайки стоки на миньорите, работещи по времето на Калифорнийската златна треска.

До 1873 г. Щраус създава първия чифт гащеризони от деним, които стават много харесвани от миньорите. Компанията създава първия си чифт дънки Levi's 501 през 1890-те. Скоро тези сини дънки стават емблематични за компанията и 165 години по-късно, Levis се продават в над 50 000 магазина по целия свят.

Емблематичният червен етикет на задния джоб се превръща в американски символ.

Леви Щраус няма свои собствени деца. Когато починал през 1901 г., той оставил бизнеса на четиримата си племенници и оттогава фирмата се предава през поколенията.

При смъртта си Леви Щраус имал нетно богатство от 125 милиона долара, което е сравнимо с дншни около 3,5 млрд. долара.

След Втората световна война Питър Хаас старши и Уолтър Хаас старши поемат семейния бизнес. До голяма степен те са отговорни за превръщането му в международна марка.

Днес

Мими Хаас, Питър Хаас младши, сестра му Маргарет Хаас и братовчед им Робърт Хаас притежават близо 40% от Levi Strauss. Други роднини притежават колективно 12% от компанията.

Благотворителната фондация „Семейният фонд на Петър Хаас младши“ притежава 7.7%.

Изпълнителният директор на компанията Чип Берг има възможност да придобие 2,4% от акциите на компанията.

Levi's става публична компания за първи път през 1971 г., но семейството на Хаас отново я прави частна през 1985 година.

Сега обаче трендът в денима е нагоре. Продажбите на дънки са се увеличили с 5% през годината, приключваща през юли 2018 г., в сравнение със същия период година по-рано.

В момента пазарът на деним в САЩ е бизнес в размер на 16.4 млрд. долара.

Коментари: 0