Tesla излиза на печалба едва през 2020 г.
Положителният финансов резултат ще бъде реализиран при продажби от 500 хил. броя годишно

Производителят на електрически автомобили Tesla Motors може да излезе на печалба най-рано през 2020 г., когато продажбите вероятно ще достигнат 500 000 броя, обяви главният ѝ изпълнителен директор Елън Мъск.
Той заяви, че компанията залага на развитие, нови разработки и модели и доходността в средносрочен план не е сред приоритетите. Плановете на компанията включват до 2025 г. вече да бъдат пласирани по „няколко милиона автомобила годишно”, което е най-смелата цел, обявявана досега.
„Въпреки че такъв обем е по-голям от всеки дискутиран досега, на инвеститорите едва ли ще се хареса липсата на печалба в такъв дълъг период. Досега пазарите „залагаха”, че Tesla ще отчете първия си положителен финансов резултат през 2017 или 2018 г.”, коментира пред агенцията автомобилният анализатор Марян Келер.
Мъск хвърли сянка и върху надеждите за бързо навлизане на китайския пазар. Според него, основни причини за слабия ръст в най-многолюдната страна в света са опасенията за надеждността на електрическите автомобили и липсата на инфраструктура, въпреки обявената национална политика за инвестиции в зарядни станции. Той определи тези страхове като неоснователни.
Tesla вероятно е доставила около 33 хил. броя от седана Model S през 2014 г. Основно поради проблеми с производствения капацитет това е по-малко от предварителните прогнози за 35 хил. До 2020 г. компанията трябва да произвежда батерии в мащабния си завод в Невада, което заедно с навлизането на по-евтиния Model 3, ще позволи достигане на целта от 500 хил.
„Убеден съм, че ще остана в Tesla докато съм жив. Може да не съм главен изпълнителен директор, но ще остана с компанията завинаги. Поел съм ангажимент да остана на позицията до масовото производство на Model 3, след което ще оценя отново ситуацията”, добави Мъск след речта си пред Международния конгрес на автомобилните производители в Детройт, САЩ.
Акциите на Tesla се сринаха със 7,7% до 188,5 долара преди началото на редовната търговия в Ню Йорк. През изминалата година пазарната капитализация на иновативния производител се покачи с 48%, но от началото на 2015 г. до затварянето на търговията вчера загуби над 8% до малко над 25,6 млрд. долара.