Volkswagen гледа с амбиция към Китай
Компанията планира да доставя по 1 млн. електромобила годишно до 2025 г., а Китай да е най-големият ѝ пазар

© ECONOMIC.BG / Pexels
~ 2 мин.
Най-големият автомобилен производител в света, Volkswagen, си е поставил за цел до 2025 г. вече да продава по един милион електрически автомобила годишно. По пътя към осъществяването на този си план компанията е насочила поглед към Китай с идеята, че тамошният пазар може да се окаже двигател на желания растеж.
Производителят планира да пусне 4 различни серии електромобили до 2025 г., става ясно от думите на глобалния мениджър по продажби и маркетинг на Volkswagen Юрген Стакман. Според него основният проблем с недостига на инфраструктура, особено на зарядни станции, ще бъде „решен много скоро“.
"Не се тревожа за този проблем, тъй като китайското правителство е поело дългосрочен ангажимент да направи (бел.р. електрическото развитие на автомобили) в страната да се случи", коментира той, цитиран от Business Insider.
Първите електромобили с марката Volkswagen ще започнат да се доставят от 2020 г. Германската компания е уверена, че може да спре експанзията на американския пионер Tesla, която вече ще е започнала да доставя милиони бройки от своите автомобили. Хърбърт Дайс от Volkswagen е на мнение, че неговата компания има умения, които тази на Илън Мъск все още не притежава.
Китай е основен таргет пазар за много автомобилни производители на електромобили, тъй като местното правителство вече е подело политики в полза на новите енергийноефективни коли.
Въпреки държавните помощи обаче, дялът на екологичните превозни средства в Китай е относително нисък – едва 2% през 2017 г. Чистите електрически автомобили в страната са под 1%. Властите са си постави за цел до 2020 г. в страната вече да се движат 5 милиона хибриди и електромобили по пътищата. Тогава е планирано да бъдат отменени и сегашните субсидии.
Чисто ценово една от основните пречки за развитие на сегмента са скъпите батерии. Според Юрген Стакман този компонент скоро ще поевтинее. Това ще допринесе и за по-широкото навлизане на електромобилите, чиято цена също ще падне и ще стане по-приемлива за повече потребители.
„Хората искат по-малко шум, чист двигател и чист въздух... Мисля, че е дошло времето за развитието на електрическите автомобили“, заключава той. По думите му китайските марки оказват известен натиск срещу навлизането на Volkswagen в страната. „Но не мисля, че могат да намалят цените до нива, които да не можем да понесем", надява се той.