Възраждането на Saab? Прототипът Emily GT дава нов живот на марката
Неизвестен инвеститор финансира електрическия проект, а производството може да започне много скоро в родния град на марката в Швеция

1 Видео
© ECONOMIC.BG / Screenshot/Youtube
При зашеметяващ обрат на събитията легендарният прототип на компанията NEVS Emily GT, отдавна смятан за символ на надежда за ентусиастите на Saab, е напът да стане реалност, пише специализираното издание Saab Planet. Новината e потвърдена от Алрик Сьодерлинд, главен редактор на шведското издание на Auto, motor und sport и предизвика огромна радост и вълнение сред феновете на марката и всички онези, които неуморно са подкрепяли мечтата за възраждането ѝ.
Визията за електрическо превозно средство Saab, което най-накрая може да се материализира в Тролхетан, родният град на компанията в Швеция, е свидетелство за решителността и космическата справедливост, която възнаграждава онези, които никога не спират да вярват.
Пътуването на NEVS Emily GT
Проектът NEVS Emily GT, практическото бъдеще за автомобилите на Saab, е изправен пред множество предизвикателства след придобиването на остатъците от комоанията от NEVS. Въпреки няколкото опита досега, нищо не се осъществи на практика, което прави съобщението още по-забележително. Силната страст и отдаденост на ентусиастите на Saab по целия свят изиграха значителна роля за поддържането на мечтата жива и тяхната непоколебима подкрепа най-накрая се отплати.
Тайният инвеститор и сделката
След три месеца на интензивни спекулации и интерес от различни страни, таен инвеститор подписа писмо за намерение да придобие както проектите Emily, така и Pons. Това споразумение гарантира, че и двата проекта ще продължат да процъфтяват в Тролхетан, разработени от талантливия екип на Nevs/ex-Saab и произведени на местно ниво. Настояването за производство в Тролхетан беше от решаващо значение за осигуряването на сделката, тъй като изобретателността и ангажираността на местната общност въплъщават духа на Saab и Nevs.
Предизвикателството да назовеш прераждането
С приближаването на сделката към финализиране, фокусът сега се измества към новото име на марката и обозначението на модела. Въпреки че Saab несъмнено би било мечтаното име, има опасения за потенциални конфликти с военни асоциации. Въпреки това е наложително името да резонира със същността на Saab и да запази отличителния шведски чар.
Авторът предлага някои възможни имена, включително Sonett, Gripen и нетрадиционното, но завладяващо Saablar – позитивен, овластяващ израз, който капсулира самия дух на проекта Emily. Друг кандидат, Anamma, символизира олицетворението на решителността и движещата сила зад наследството на Saab.
Историята
Когато фалитът накара Saab да падне от пиедестала си в началото на 2010 г., NEVS (New Electric Vehicle Sweden) закупи неговите активи. Компанията за електромобили започна да работи върху електрическа версия на Saab 9-3 (наречена 9-3EV), предлагаща около 175 конски сили и 290 мили пробег. Въпреки няколкото доставки през 2018 г., NEVS 9-3EV така и не достигна етапа на масово производство.
През следващите две години базираната в Китай Evergrande Group закупи мажоритарен дял и в крайна сметка изцяло придоби NEVS. През този период китайският конгломерат се сблъска с поредица от финансови проблеми, които го накараха да иска да се освободи от наскоро придобития автомобилен производител. За да предотврати фалит, NEVS обяви, че ще влезе в „режим на хибернация“ и ще уволни 95% от служителите си, разказва Insideevs.
В светлината на съобщението за „хибернация“, екипът на NEVS реши да покаже едно от своите творения – Emily GT – в началото на 2023 г. Това е спортен седан с размер S, оборудван с масивна батерия от 175 киловатчаса, с пробег от 600 мили. Той разполага с четири електрически мотора в колелата, позволяващи истинско векторизиране на въртящия момент.
Споделянето на Emily GT със света трябваше да разкрие технологията на фирмата и да спечели инвеститори, които да спасят компанията. В скорошен доклад, направен от Saab Planet, планът на екипа е проработил. Неидентифициран инвеститор е подписал писмо за намерение за покупка на проекта Emily.
В рамките на договора за закупуване заводът за сглобяване в Швеция отново ще започне производство. Повече информация вероятно ще се появи следващия месец, но засега духът на Saab получи втори живот.
Подробности относно новата марка все още не са публикувани, но името Saab може да не се използва. Независимо от псевдонима, Emily GT улавя същността на Saab в модерен пакет. Със своята характерна плаваща линия на покрива и мускулести пропорции, електрическият седан въплъщава визията на наследника на Saab 9-5 Aero.