Защо Apple забрани на друга компания да използва в логото си круша
Производителят на iPhone дори спечели две съдебни дела по казуса

Apple забрани на друга технологична компания да използва за свое лого круша. Причината - плодът напомнял за ябълката на технологичното дружество от Купертино и това можело да обърка потребителите.
Производителят на iPhone дори спечели дело, в което оспорва търговската марка на компанията Pear Technologies (от англ. pear - круша), съобщава The Register, цитиран от Digital.bg.
Pear Technologies е регистрирала марката ir през 2014 г. Компанията разработва софтуер и услуги за дигитални карти. Според Apple обаче, логото прилича твърде много на силуета с отхапаната ѝ ябълка и може да обърка хората.
Аргументите на Apple са, че от гледна точка на закона и двете лога представляват едно и също – „абстрактна стилизация” и „изчистени, закръглени силуети на плодове”.
Според Apple фактът, че под логото на Pear Technologies присъства името на компанията, не е от значение.
Apple използва като аргумент и решението на патентното бюро на Европейския съюз, което е в полза на компанията. То смята, че не всички хора ще разберат името Pear Technologies и че концепцията на двете лога е сходна.
В крайна сметка Pear смени логото си с друг силует на круша, оформен от квадрати. Apple обаче е обжалвала и това лого и отново е спечелила в съда, а сега Pear ще трябва да си измисли трето лого.