Знаете ли какво е Skiplagging? Трик за евтино пътуване, който ядоса авиокомпаниите
Трендът придобива все по-голяма популярност и дори вече се предлага като туристическа услуга

Снимка: Depositphotos
Пътуването до желани далечни дестинации невинаги е лесно и евтино, но в социалните мрежи се роди нов трик, с който все повече пътуващи спестяват разходи, като просто „пропуснат престоя“.
Стратегията е известна с термина „skiplagging“ (бел. ред – превод от английски – пропусни престоя) и работи по следния начин: пътниците резервират самолетен билет за дълъг полет с прекачване. Градът на междинното кацане обаче всъщност е планираната от тях дестинация и впоследствие те се отказват от остатъка от планирания курс на пътуване.
Основната причина все повече хора да прилагат тази хитрина е, че е много по-изгодно да резервираш полет с прекачване, отколкото директен такъв.
Британският вестник Independent дава пример с директен полет от Ню Йорк до Орландо. Неговата цена е около 250 долара, но много по-изгодно е, ако се запази пътуване от Ню Йорк до Далас с междинно кацане в Орландо – така цената пада до 130 долара. И така, когато пътникът пристигне в Орландо, той просто ще остане там.
Всъщност, трендът придобива все по-голяма популярност и дори вече се предлага като туристическа услуга. Специален сайт, посветен на т. нар. skiplagging, дава оферти на своите клиенти за „пропуски в ценообразуването на самолетните билети“ и им помага да спестят.
Подобни предложения обаче се отнасят за конкретни дестинации и изискват изключително голяма подготовка и проучване. Въпреки че тази стратегия изглежда от голяма полза за финансите на пътуващите, авиокомпаниите я ненавиждат и изобщо не са доволни.
В меморандум до служителите си от януари 2021 г. авиокомпанията American Airlines обяви, че се бори с тази практика и въвежда нови инструменти, с които да сигнализира на агенциите за потенциални резервации тип skiplagging.
Винаги сме били против този тип практики за резервации“, казва тогава компанията.
В историята на Lufthansa има случай, при който компанията съди пътник, който не се е качил на последния етап от пътуването си. Използвайки стратегията за skiplagging, пътникът си купил двупосочен билет за бизнес класа от Осло през Франкфурт до Сиатъл за около 600 британски паунда, но така и не достига крайната си точка.
Немската авиокомпания твърди, че в този случай пътуването е трябвало да струва на клиента 2769 британски паунда и поиска от него да заплати разликата между тази цена и платения от него билет. Съдебното дело обаче беше решено в полза на пътника.
Макар че хакът изглежда като лесен начин за по-бюджетно пътуване, той крие много рискове, тъй като през последните години авиокомпаниите са ограничили тази практика. NerdWallet съобщава, че пътуващите по този начин могат да бъдат изправени пред последствия, като например да изгубят точки за лоялни клиенти или да бъдат накарани да платят последния етап от пътуването си.