Зукърбърг загуби $7 млрд. заради бойкота на рекламата
Пазарната стойност на Facebook падна с 56 милиарда долара в петък

© ECONOMIC.BG / Facebook профил Марк Зукърбърг
~ 2 мин.
Основателят и изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг е загубил повече от 7 милиарда долара лично богатство след старта на кампанията за бойкот на рекламата в социалните платформи на Facebook, според Bloomberg's Billionaire Index.
Акциите на Facebook паднаха с 8,3% в петък, което елиминира 56 милиарда долара от пазарната стойност на компанията, след като британско-холандската компания за потребителски стоки Unilever се присъедини към редица други големи марки l изтеглянето на рекламите си от сайта, съобщава Bloomberg.
Сега Зукърбърг се нарежда на четвърто място в индекса с нетно състояние от 82,3 милиарда долара, след основателя на Amazon Джеф Безос, основателя на Microsoft Бил Гейтс и изпълнителния директор на LVMH Moë Hennessy и Louis Vuitton Бернар Арно.
Множество компании, кред които Coca Cola, Starbucks, Verizon, Ben & Jerry's и The North Face обявиха, че няма да рекламират във Facebook и Instagram като част от кампанията # StopHate4Profit, ръководена от редица групи за граждански права, включително Лигата за борба с клеветата (Anti-Defamation League) и NAACP. Някои компании изтеглиха своите реклами и от Twitter.
Акциите на Facebook паднаха с 8,3% в петък, което елиминира 56 милиарда долара от пазарната стойност на компанията, след като британско-холандската компания за потребителски стоки Unilever се присъедини към редица други големи марки l изтеглянето на рекламите си от сайта, съобщава Bloomberg.
Сега Зукърбърг се нарежда на четвърто място в индекса с нетно състояние от 82,3 милиарда долара, след основателя на Amazon Джеф Безос, основателя на Microsoft Бил Гейтс и изпълнителния директор на LVMH Moë Hennessy и Louis Vuitton Бернар Арно.
Множество компании, кред които Coca Cola, Starbucks, Verizon, Ben & Jerry's и The North Face обявиха, че няма да рекламират във Facebook и Instagram като част от кампанията # StopHate4Profit, ръководена от редица групи за граждански права, включително Лигата за борба с клеветата (Anti-Defamation League) и NAACP. Някои компании изтеглиха своите реклами и от Twitter.
Кампанията #StopHate4Profit насърчава компаниите да изтеглят реклами от Facebook специално, защото твърдят, че платформата не прави достатъчно, за да спре разпространението на речта на омразата.
ADL в четвъртък изпрати отворено писмо до рекламодателите във Facebook, в което заяви, че платформата „продължава да изостава“ в своите усилия за блокиране на „бурната омраза и тормоз“.
"Всеки ден виждаме реклами от компании, разположени в съседство с омразно съдържание, заемащи същото пространство като екстремистки групи за набиране на персонал и вредни дезинформационни кампании", казва изпълнителният директор на ADL Джонатан Грийнблат. „Вашите долари за закупуване на реклама се използват от платформата, за да увеличат доминирането си в индустрията за сметка на уязвимите и маргинализирани общности, които често са обект на групи от омраза във Facebook.“
Социалната мрежа в петък обяви някои промени в обработването на дезинформацията с цел защита на избирателите при публикациите от политици, след като беше атакувана заради бездействието си относно публикации на президента Тръмп.
Facebook също така заяви, че инструментите й за изкуствен интелект и хората, които се занимават с модериране, улавят и премахват „90 процента“ от речта на омразата „преди някой дори да я докладва“ на сайта.