Toyota е най-скъпата автомобилна марка в света

Брандът на Toyota е оценен на 24.497 млрд. долара, което е с 428 млн. долара повече от стойността на лидера в миналогодишната класация BMW

40 ~ 1 мин. четене
Автор: Божидара Иванова

Японският автомобилен производител Toyota отново бе обявен за най-скъпата автомобилна марка в света. Това стана ясно след обяввяване на годишния рейтинг на най-ценните глобални брандове BrandZ Top 100 на известната американска консултантанстска компания Millward Brown.

Брандът на Toyota е оценен на 24.497 млрд. долара, което е с 428 млн. долара повече от стойността на лидера в миналогодишната класация BMW. На второ място в класацията на Millward Brown се нарежда BMW със стойност на бранда 24.015 млрд. долара, последван от Mercedes-Benz с 17.952 млрд. долара.

В първата десятка се нареждат още Honda(12.041 млрд.), Nissan(10.186 млрд.), Volkswagen (8.790 млрд.), Ford (7.599 млрд.), Audi (5.504 млрд.), Hyundai(4.002 млрд.) и Lexus(3.511 млрд.).

За последната година японският явтомобилен производител е увеличил  стойсността си с цели 12%, докато BMW отчита спад с 2 пункта. Mercedes-Benz също отчита значително увеличение с 11%. В общата класация за най-скъпите брандове в света, Toyota заема 23-то място. Лидер е калифорнийската компания Apple, оценена на 185.071 млрд. долара.

Подкрепи Economic.bg