Акциите на Ryanair с рекорден спад
Конкуренцията между нискотарифните авиокомпании принуждава Ryanair да продават билети на цени, много по-ниски от планираните
Акциите на най-голямата европейска нискотарифна авиокомпания, Ryanair, отбелязаха спад от 14%, малко след като от компанията обявиха, че няма да успеят да достигнат планираните годишни печалби от 600 млн. евро. Те достигнаха стойност от 5,80 евро, най-ниската от пет месеца насам. Причината за това се крие в конкуренцията между нискотарифните авиокомпании, което принуждава Ryanair да продават билети на цени, много по-ниски от планираните.
Очаква се, нетните печалби на компанията да достигнат не повече от 570 млн. евро, което е на прага на минималната планирана печалба за 2013 г. Според ирланската компания превозвач, цените на билетите скоро отново ще трябва да бъдат понижени.
Загубите на Ryanair отново свидетелстват за общоевропейската тенденция, нискотарифните авиокомпании да са сред водещите губещи на пазара. През последните седмици, акциите на британския превозвач, Easyjet, отбелязаха спад от 7%, а тези на Air France – 2%. Lufthansa пък, бе най-губещата компания от индекса DAX през седмицата, когато акциите на компанията паднаха с около 3% до 12,92 евро.
За второто тримесечие на 2013 г., печалбите на Ryanair са отбелязали спад от 21% до 78 млн. евро. Дори и плановете на компанията за въвеждане на платени резервации на място в самолетите да се реализират, това няма да покрие загубите, причинени от поскъпването на цените на горивата от март 2013 г.
В момента Ryanair и Easyjet печелят единствено от въведените в големите авиокомпании мерки за реализиране на икономии. Наскоро, British Airways и Air France се отказаха от някои от полетите си по редовни линии, за да намалят разходите си. Точно от тези ниши се възползват компании като Ryanair.
В България, ирландската компания изпълнява ежеседмични полети от Пловдив до Лондон и Франкфурт.