Apple връща $32 млн. на клиенти
Децата купували приложения през телефоните на родителите си без тяхното знание
Технологичният гигант Apple Inc. се е съгласил да компенсира изцяло свои клиенти, като им върне похарчени суми за над 32,5 млн. щатски долара. Това предвижда споразумение, постигнато от компанията с Федералната комисия по търговия на САЩ. В комисията е постъпила жалба, че компанията е начислила на клиентите си милиони долари такси, които били похарчени от техните деца за детски мобилни приложения без знанието на родителите, съобщава ВВС.
Като част от споразумението, Apple ще бъде принудена да въведе и нова практика на таксуване, като предварително да получава бързо, информирано съгласие от клиентите си, преди да начислява такси за продадени мобилни приложения.
Федералната комисия съобщи, че преди да стартира процедурата, Apple е получавала десетки хиляди оплаквания за неоторизирани покупки на приложения от деца. От тях ставало ясно, че компанията не е уведомявала клиентите си, че когато веднъж въведат паролата си за магазина за приложения App Store, тя позволява покупки в продължение на 15 минути, без допълнително потвърждение на паролата. Така малчуганите успявали да свалят множество платени приложения без знанието на родителите си.
Споразумението е победа за потребителите, пострадали от нечестното таксуване на Apple, както и сигнал към бизнес общността: независимо дали правите бизнес в мобилния сектор или в мола, основните правила за защита на потребителите се прилагат“, заяви председателят на FTC Едит Рамирез. „Няма как да таксувате потребителите за поръчки, които не са разрешили“, допълва тя.
Споразумението се отнася единствено за поръчки, направени чрез щатската версия на App Store, но от ВВС заявяват, че досега компанията винаги е компенсирала потребителите във Великобритания.
От търговската комисия са поставили и краен срок, в който от технологичната компания трябва да променят правилата си за таксуване – 31 март.