Боян Томов: Специализираната печатна медия ще остане предпочитана
Всякo профилирано издание трябва да образова, да дава информация и да бъде полезно, казва издателят на сп. "Икономика"
"За 24-годишната си история списание "Икономика" остана вярно на интелигентната и профилирана публика, което е едно от най-важните неща за специализираната частна медия". Това заяви издателят на сп. "Икономика" и изпълнителен директор на Бранд Медия България Боян Томов на медийния фестивал Mediamixx в Албена, който тази година е под мотото "20 години огледало на медиите".
"Освен това, списанието остана вярно и на материалите във важните сегменти, както и на подбора на материалите от авторите. Всяка специализирана медия трябва да образова, да дава информация и да бъде полезна", подчерта Томов.
По думите му, характерно е специализираните издания да имат своя специфична, много ясно таргетирана аудитория, което е предимство при привличането на рекламодатели. Колкото по-голяма е тя, обаче, толкова по-широки са възможностите за привличане на реклама. Един от начините за привличане на повече аудитория, при това ясно таргетирана, е разширяване на обхвата на изданието - нови теми, автори, тематични раздели на изданието. "Затова се стремим винаги да сме актуални, да даваме поле за изява на нови автори, да търсим нови теми и източници на информация. Това дава разнообразие и добавена стойност на читателя".
Списание "Икономика" е с най-голямата аудитория, тъй като без никакви бариери може да се чете на английски, руски и български език, каза още той.
"Важна е както аудиторията, така и влиянието на една печатна медия, а не толкова продажбите, защото една от важните задачи на един издател е неговият продукт да стига точно до таргет групата, която се интересува от съответния продукт".
"В последните години на криза, загуба на рекламни обеми и тиражи печатните издания са в доста тежка ситуация. Но изход от нея има и той е именно в предимствата, които медията може да ползва, на новите технологии и новите канали за комуникация. Затова в бъдеще време специализираната печатна медия ще остане стабилна и предпочитана пред целия всекидневен и информационен поток, защото публиката вярва и продължава да се интересува от верни и специализирани материали, както и да чува гласа на бизнеса - да чува техните проблеми и техните тези", категоричен е Томов. "Другото важно нещо са инвестициите в държавата, без които не може, и на които изданието обръща особено внимание", завърши Томов.