GM губи по 49 хил. от всеки хибриден автомобил
Производството на модела Chevrolet Volt струва 89 хил. долара, докато реално продажбите са на цена от около 40 хил. долара
Втората най-голяма автомобилна компания в света - американската General Motors (GM) губи средно по 49 хил. долара от всеки продаден хибрид Chevrolet Volt. Изчисленията са на анализатори и експерти, запознати със спецификите в сферата на автомобилното производство, анкетирани от Reuters.
Компанията е продала рекорден брой от модела, но признават, че все още са на загуба от производството му, но не посочват конкретни цифри.
Причината за загубите са евтините лизингови оферти за Volt през това лято, които имат за цел да привлекат повече клиенти. Анализаторите са на мнение, че загубите на GM от продажбата на модела ще намаляват с разширяване на производството и увеличение на продажбите на модела, но трябва да минат години.
При сегашното търсене разходите за производство на един автомобил Volt се оценяват от експертите на около 89 хил. долара, докато реално продажбите са на цена от 39 995 долара. При това Volt скоро ще се изправи пред нови конкуренти от страна на Ford, Honda и др. Основният проблем на GM е, че хибридният електромобил е прекалено иновативен (според компанията производител Volt e първият електрически автомобил, който реално произвежда свое собствено електричество, като по този начин удължава пробега си до 600 км - бел.ред.), а цената му е прекалено висока, коментира Денис Вираг, президент на Automotive Consulting Group.
GM се опитва да увеличи продажбите си, така че да разпредели направената инвестиция в размер на 1.2 млрд. долара върху по-голям брой автомобили. По-добрите продажби ще доведат и до по-ниски производствени разходи, заради икономиите от мащаба.