Google дава 60 млн. евро на френските издания

Интернет гигантът ще създаде специален фонд, чрез който френските печатни медии да подобрят присъствието си в интернет

136 ~ 2 мин. четене
Автор: Силвия Георгиева

Google ще създаде специален фонд на стойност 60 млн. евро, чрез който френските печатни медии да подобрят присъствието си в интернет. Интернет гигантът е постигнал споразумение за това с френското правителство. Това е най-големият пробив в спора за плащането на авторски права между европейските медии и най-голямата интернет търсачка, отбелязва Financial Times.

Сделката беше обявена в края на миналата седмица след среща в Елисейския дворец между френския президент Франсоа Оланд и председателя на борда на Google Ерик Шмид.

Споразумението слага край на преговори, започнали преди два месеца, след като местни медии настояха Google да им плаща част от приходите си от използването на линкове и откъси от техни статии. Френските власти заплашиха интернет компанията, че ще започнат да облагат приходите й от реклами, а от своя страна Google обяви, че ще спре да индексира съдържанието на френските новинарски сайтове.

От компанията заявяват, че според споразумението те няма да предоставят част от приходите си на медиите. Освен създаването на въпросния Digital Publishing Innovation Fund Google са се съгласили да дадат на френските медии достъп до рекламните си платформи на занижена цена и да развият стабилни партньорски отношения с издателите.

"Това споразумение е историческо и е далеч по-добро от прокарването на специален закон. Това е правилният подход", заявява Шмид. "Нашата търсачка генерира милиарди кликове всеки месец, а рекламните ни решения, в които сме инвестирали милиарди долари, им помагат да генерират приходи от този трафик. Това споразумение е показателно как можем чрез бизнес и технологично партньорство да стимулираме дигиталните иновации в полза на потребителите, партньорите ни и интернет като цяло", пише той в личния си блог.

Подкрепи Economic.bg