Община Раднево обяви фалит

Фалитът е физически, имаме 4.613 млн. лв. висящи разходи, заяви кметът Юлиян Илчев

Община Раднево обяви фалит
4085 ~ 2 мин. четене

Община Раднево обяви фалит и това ще попречи на нормалното започване на учебната година, а и ще доведе до затваряне на болницата в града. "Фалитът е физически", каза кметът на Раднево д-р Юлиян Илчев пред kmeta.bg. За тежкото финансово състояние на общината той уведоми с писмо служебния премиер Георги Близнашки.

Общината съфиннасира голям проект, с ремонт на 7 обекта - училища и детски градини, а в касата си няма нито стотинка. "Във физически фалит сме. Има висящи 4,613 млн. лв. капиталови ремонти. Спряли сме осветлението, не пускаме климатици, спрели сме командировките. Болницата ни е общинска и отива към колапс. Годишно я финансирахме с около 700 - 800 000 лв., а сега не можем. Вишката се повреди и нямаме 2000 лв. да я ремонтираме, за да можем да оправим уличното осветление. Нарушаваме търговския закон, според който до 30 дни трябва да се разплатим. По затворите ли ще ходим?", пита д-р Илчев.

До фалита се стигнало заради неизплатени средства по концесионен договор между "Мини Марица Изток " ЕАД и Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ). На територията на община Раднево има 3 рудника, които компанията копае и по Закона за подземните богатства и концесионните договори общината трябва да получава средства на базата на количеството добити въглища.

"Около 1/4 от средствата трябва да получи общината. Преводите стават два пъти в годината. Получавахме от 3,5 до 4 млн. лв. сега обаче има забавяне от 2013 г. , не сме получавали нищо и за първото полугодие на 2014 г. Водихме дълга кореспонденция с предишния министър Драгомир Стойнев. Той обясни, че поради затруднения ще се плаща всеки месец, на по-малки траншове. Получихме два пъти по 180 000 лв. и веднъж 540 000 лв. и всичко приключи", обясни тежката финансова ситуация кметът д-р Юлиян Илчев.

Той дъплни, че според чл. 65 от Концесионния договор , дори да няма печалба тези пари трябва да се превеждат на Общината.

 

Още новини от Kmeta.bg четете тук

Коментари: 0