Папазов: БДЖ трябваше да бъде фалирана
Транспортният министър заяви, че състоянието в българските железници е много по-тежко, отколкото си го е представял
Най-добрият вариант беше да фалираме БДЖ и да създадем нова компания. Признанието беше направено в ефира на БНТ от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. "Но времето е много тежко и там работят много хора", допълни той.
Министърът заяви, че състоянието в българските железници е много по-тежко, отколкото си го е представял, когато е ставал министър. "БДЖ е в много тежко състояние, това са фактите. Моята информация, която имах преди да застана на поста, е много по-добра от това, което заварих", каза Папазов.
За него приоритет сега е да се изчисти междуведомствената задлъжнялост между НКЖИ и БДЖ. "Това ще стане с размяна на дълг срещу собственост. Несъбраните вземания са 108 млн. лв. Това трябва да е ясно и трябва да има отстъпки от двете страни", каза министърът.
"В следващия програмен период се дава приоритет на по-чистия транспорт, от екологична гледна точка, какъвто е жп транспортът. Това е политика на целия Европейски съюз (ЕС), не само на България", обясни Данаил Папазов. "Има рехабилитация, има и нови участъци и това се прави с европейски пари. Второ важно направление - това ще са интермодалните терминали. Те са изключително важни, защото там, става прехвърлянето на един вид транспорт от друг. Такива пунктове трябва да има, например, във Видин", добави той.