Започва мащабна реклама на България в Европа, САЩ и Азия
Големи световни фирми се интересуват от България и то от места извън София, смята директорът на Българската агенция за инвестиции Борислав Стефанов
С мащабна медийна кампания в Европа, Съединените щати и Азия, България ще се рекламира като добро място за инвестиции. Това каза изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Борислав Стефанов. Той обясни, че акцентът е върху секторите "Машиностроене", "Електроника и електротехника", "Храни", "Земеделие" и "Туризъм".
"Страната ни ще бъде рекламирана в четири от най големите световни бизнес медии. Предстоят и срещи с българските общности с очакване младите българи да бъдат привлечени като инвеститори в родината си", поясни Стефанов. Според него младите хора са изключително важни, тъй като много от фирмите, които тепърва разглеждат България като място за правене на бизнес, разчитат на студентите, които в момента учат навън като възможен източник на талант.
"Фирми от Германия и Китай вече инвестират в България в автомобилната промишленост, каза директоът на Българската агенция за инвестиции. "Съвместен проект между китайска и българска фирма за производството на автобуси в Брезник, така, че се очаква през следващите няколко месеца от там да излязат първите автобуси. Фабриките, където се сглобяват автомобили и автобуси са важи, защото колкото повече се увеличава обема точно в тези заводи, толкова по лесно е да дойдат нови фирми в България", каза още Стефанов.
По неговите думи друга сфера, която интересува инвеститорите, е тази на външната дейност, която включва всичко от разработване на софтуер до маркетинг и работа с клиенти. "Засега 99% от заетите в тези фирми са в София", каза още Борислав Стефанов.
"Големи световни фирми се интересуват от България и то от места извън София. Това е много важно, защото е ориентирано към млади хора, които скоро са завършили университет, такива хора в България има доста", обясни той.