Акциите на Facebook паднаха след обявените промени спрямо медиите

© ECONOMIC.BG / Facebook
Акциите на Facebook паднаха с около 5%, след като социалната мрежа обяви големи промени в потока с информация, който потребителите виждат.
От компанията на Марк Зукърбърг заявиха, че ще променят алгоритъма на сайта така, че да приоритизира публикации от приятели, отколкото от харесани страници. Обновеният поток ще се съсредоточи върху споделеното от приятелите и ще популяризира съдържание, което предизвиква повече взаимодействие – реакции и коментари. Ще бъде намален обхвата на т.нар. от Facebook „пасивни публикации”.
„Чувстваме отговорност да се уверим, че нашите услуги не са просто забавни за използване, но също така са добри за благосъстоянието на хората”, обясни Зукърбърг през своята Facebook страница.
Много медийни издатели изразиха недоволството си от тази промяна в социалната мрежа, тъй като потокът към отделните потребители генерира значителна част от трафика към сайтовете им.