Alibaba и китайският Telecom обединяват сили
Те ще продават заедно евтини смартфони
Китайският лидер за електронна търговия Alibaba Group Holding и държавната China Telecom обединяват сили в продажбата на евтини смартфони, с цел засилване на мобилна търговия в по-малките градове и селските райони в страната.
Телефоните ще бъдат с вградено приложение за лесен достъп до водещата онлайн платформа за пазаруване на Alibaba, наречена Taobao, или ще функционират със собствената операционна система на компанията за електронна търговия.
С това партньорство Alibaba се опитва да даде тласък на електронна търговия в по-слабо развитите райони на страната и да рекламира мобилната си операционна система.
Шест модела, произведени от Coolpad, Hisense и TCL, ще бъдат продавани с мобилната система Taobao, която е най-популярната мобилна апликация за пазаруване в Китай с повече от 200 милиона активни потребители месечно.
Още осем модела, направени от по-малко известни марки, включително Uniscope, Ctyon и Kingsun, ще работят с операционната система на Alibaba.
Според правителствени данни, около 557 милиона души в Китай имат достъп до интернет чрез мобилни устройства. Но според китайското министерство на промишлеността и информационните технологии, продажбите на мобилни телефони в Китай са намалели с 423 милиона в сравнение с предходната година. И все пак, мобилното пазаруване е във възход.
През януари, Alibaba заяви, че броят на активните мобилните потребители почти се е удвоил през третото тримесечие спрямо същия период на предходната година. Компанията обяви още, че има 86 процента дял от китайската мобилна търговия.