АПИ чакаше смъртен случай, за да заработи

Пътната агенция твърдеше, че не може да затвори тунел \"Ечемишка\" за ремонт, оказва се, че може

АПИ чакаше смъртен случай, за да заработи
3803 ~ 2 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков
Агенция „Пътна инфраструктура“ не можела да спре движението по тунел „Ечемишка” на магистрала „Хемус“ за един ден и да го обследват за структурни дефекти и опасност от срутване. Защото това щяло да доведе до затруднение в трафика и дисконфорт на шофьорите, на които би им се наложило да използват обходния маршрут по стария път.

АПИ, чийто дългогодишен директор бе инж. Лазар Лазаров – два пъти назначаван на този пост в двете правителства на Бойко Борисов, взима решението да не предприема действия по злополучната тръба, въпреки че още през септември 2016 г. е станало ясно, че положението не е добре. Но не било достатъчно зле, поне ако се вярва на коментарите на представители на АПИ след инцидента.

„За съжаление, един подробен, цялостен оглед на конструкция на този близо 800-метров тунел, би отнело повече от един ден, което при трафика и единствената пряка магистрална връзка със Северна България е трудно постижимо“, коментира инж. Георги Златев от АПИ веднага след инцидента в неделя.

Оказва се обаче, че може. И не само това. Служебният регионален министър Спас Попниколов заяви, че е недопустимо да има движение по тунел, който не е безопасен. И го затвори...за неопределено време. „Недопустимо е да преминава движение при неосигурена безопасност“, каза Попниколов.

От официално съобщение на АПИ става ясно, че предстои да се назначи специална комисия със заповед на председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ Дончо Атанасов, която да проучи какво е състоянието на авариралото съоръжени и какви мерки трябва да бъдат предприети за пълното му обезопасяване, за да се скъси максимално срокът, в който движението по трасето ще бъде спряно.

И сега, движението ще се осъществява през обходния маршрут, шофьорите ще изпитват неудобство известно време, ще има затруднение в трафика – все неща, от които АПИ са бягали досега. Разликата е, че ако трафикът бе спрян по-рано за един ден, обследването бе направено по-рано, таванът в злополучната тръба на тунел „Ечемишка“ можеше да бъде укрепен, а жената жива.

С половин уста ръководителите в АПИ признаха, че агенцията има вина, а служебният министър-председател Огнян Герджиков даде случая на прокуратурата. Животът на загиналата жена не може да се върне, остава да се надяваме, че най-после ще има виновни и осъдени висши чиновници за своето безхаберие.
Подкрепи Economic.bg