Apple се ориентира към интернет продажбите

Насочването на купувачите към онлайн магазините ще реши частично проблема с огромното търсене на продуктите

Apple се ориентира към интернет продажбите
192 ~ 2 мин. четене

Анджела Арендс, търговският директор на Apple се надява коренно да промени начина, по който клиентите потребяват продуктите на компанията. Тя има желанието да накара хората малко по малко да се откажат от разходките до фирмените магазини на Apple и вместо това – след като AppleWatch влезе в продажба – да поръчват главно през онлайн магазините.

 „Това ще бъде значителна промяна в нагласата и имаме нужда от вашата помощ, за да я реализираме”, пише в разпоредбата на Арендс. Маркетинг анализатори отбелязват, че ориентирането към интернет продажбите е завой, който показва, че интересът, на който се радват магазините на Apple при излизането на нов продукт – когато клиентите се редят на опашка с часове и дни – вече не е добре дошъл.

След излизането на iPhone 6 и iPhone 6 Plus, наличните стоки в магазините на Apple толкова намаля, че дори седмици по-късно, през декември, половината от търсенето остана незадоволено. Клиентите, които прекрачваха праговете с намерението за покупка, често оставаха разочаровани.

Налюдатели смятат че недостигът на Apple продукти в магазините на голямата компания изглежда като пиар преимущество. Когато количествата от златния iPhone 5Sсе изчерпаха скоро след излизането му на пазара, продуктът набра дори повече популярност. Някои дори помислиха, че този недостиг е част от маркетинговата стратегия на Apple – за да изглежда смартфонът по-желан и рядък, отколкото е в действителност.

 Но все пак разпоредбата на Арендс е индикатор, че Apple не одобрява неспособността си да задоволява огромното търсене и най-вече не иска да разочарова клиентите си.

 Насочването на купувачите към онлайн магазините частично решава този проблем. Те пак ще трябва да чакат, когато наличността на даден продукт е ниска или изчерпана, но поне ще знаят, когато той е на път – а и няма да губят време в разходки по фирмените магазини.

 Във Великобритания например единственият начин да си набавите новия Apple Watch е като го поръчате онлайн и изчакате устройството да пристигне при вас, дори когато посетите някой от фирмените магазини – тогава служителите там ще поръчват желания от вас продукт чрез Kiosk, интернет версията на онлайн магазина на Apple.

  Така местните клонове ще получават бонус за продажбите си, независимо че те са били извършени през уебсайта. И най-важното – няма да има възможност за доставка на Apple Watch до магазините в Обединеното кралство. Часовниците ще бъдат доставяни само по домовете, след като клиентът е избрал модела и каишката.

Американската система ще бъде подобна, но клиентите ще могат да получават покупката си в магазините. И все пак, като цяло, всички ще бъдат стимулирани да пазаруват онлайн и да избират дали продуктът да бъде доставен до вратата им.

"Дните, когато клиентите ни чакаха на опашки за наши продукти, са към края си. Приложението Apple Store и онлайн магазинът ни ще направят закупуването на Apple Watch и на новия MacBook много по-лесни. Клиентите ще знаят точно кога и къде ще пристигнат техните покупки." казва Андерс.

"Това е значителна промяна в нагласата и се нуждаем от вашата помощ, за да я реализираме. Кажете на клиентите, че наличността на продуктите ни е по-голяма онлайн, и им покажете колко лесно е да пазаруват там. Много ще ги зарадвате."



Подкрепи Economic.bg