„Сирма“ е в Топ 10 на доставчиците при мобилното банкиране
Българската компания бе сложена сред най-добрите в Banking CIO Outlook за 2017 г.
Българската IT компания "Сирма Бизнес Консултинг" се нареди сред десетте най-добри софтуерни доставчици в сферата на мобилното банкиране в класацията на Banking CIO Outlook за 2017 г.
„Повече от 20 години нашите опитни екипи работят в тази област и дават съвременни решения на банковите институции, които гарантират сигурност от най-висок клас", коментира Петър Алексиев, директор направление “Мобилно банкиране“ в "Сирма БК". Той е категоричен, че бъдещето е в мобилното банкиране, защото чрез него се спестява време и се подобрява клиентското изживяване.
В началото "Сирма БК" стартира като разработчик на СМС базирани решения за финансовите организации, а днес вече предлага решения в сферата на мобилното банкиране и възможност за създаване на цялостни профили.
В портфолиото на компанията е MBank Native Apps канал, който позволява да се използват данните за геолокализация и навигация, предоставяйки на клиентите богата информация и банкови справки. MBank СМС канал пък улеснява банкирането за потребители, които нямат интернет достъп, а каналът базиран на WAP браузър, улеснява банкирането, без да се налага инсталиране на допълнителен софтуер. Тяхна е и услугата за мобилни плащания с QR код, който дава възможност на смартфоните да сканират изображения и баркодове, като така се плащат фактури.
„Благодарение на разнообразната функционалност и API с отворен код, приложенията на Сирма БК може да се интегрират бързо и в широк спектър решения, подходящи за търговски и финтех компании“, допълва Алексиев.
По негови думи, компанията е концентрирала усилията си в работа по въвеждането на биометрично разпознаване, нововъзникваща технология, която позволява да се елиминира кражбата на самоличност и гарантира сигурност при въвеждането на пароли. Като пример за тази технология са логването с пръстов отпечатък, сканирането на ретината, разпознаване на глас и говор. Според компанията следващото поколение мобилни приложения и решения ще включват гласови и чатботове с вграден изкуствен интелект.
Наред с това компанията работи и в сегмента B2B услуги, както и по разработването на възможност за P2P операции в мобилните приложения с цел да се минимизират посредниците при разплащанията и фактуриране.