Бариери с е-четец в трамвайните подлези
Контролът на достъпа ще се въведе първо по бул. \"България\" в София по линията на трамвай номер 7

София въвежда контрол на достъпа на пътниците още преди трамвайните спирки - в подлезите. Първите такива ще са по бул. “България” - по линията на трамвай номер 7.
За системата вече има избран изпълнител. Тя трябва да заработи през 2017 г. Там 28 бариери ще бъдат поставени в подлезите при спирките, като валидирането ще става при качване към перона. Ще се монтират 14 електронни врати, 28 четци за карти, 13 автомата за продажба на билети и 27 камери за видеонаблюдение, пише "24 часа".
Системата ще работи по 7 спирки в двете посоки от трасето на трамваите по линия 7. Тя струва 1,7 млн. лв. и се прави от Центъра за градска мобилност. С нея ще се ограничи гратисът, ще могат да се броят пътниците и разписанията да се правят според данните.
По-късно системата за достъп ще бъде въведена и по линията на трамвай номер 5 по бул. "Цар Борис III" - от Руски паметник до Княжево. Това е заложено във втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт, с който Столичната община ще кандидатства за финансиране по Оперативна програма “Региони в растеж”. Прогнозната стойност на всички дейности е 114,1 млн. лв.
Реконструкцията на трамвайната линия по бул. “Цар Борис III” от Княжево до Съдебната палата ще позволи мотрисите да се движат с до 24 км в час.
Част от реконструкцията е и продължението на зелените релси на трамвая от пл. “Руски паметник” до пл. “Македония” и удължаване на велоалеята.
Ремонтът на цялото трасе, който трябва да намали шума от движението на мотрисите, включва нови спирки, подмяна на контактни стълбове, ремонт на тротоарите и нов жив плет, и ще струва около 43,7 млн. лв.
“Кръстовищата и мотрисите ще бъдат оборудвани със специални устройства, които ще пропускат с приоритет трамваите, давайки зелен сигнал на светофарите. Това ще позволи превозването на повече пътници”, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
Друга част от проекта предвижда реконструкция и на трамвайната линия по ул. “Каменоделска” от мост “Изида” до “Орландовци”. Ремонтът на трасето, което е с дължина 3288 м, включва и изграждане на дренажна система за отвеждане на подпочвени води, нови оттоци, подмяна на контактната мрежа и стълбовете, ремонт на уличното платно и тротоарите и озеленяване. Дейностите ще струват 6,8 млн. лв.
Видеонаблюдение по част от най-натоварените спирки на градския транспорт в София предвижда още втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт.
Освен по бъдещото скоростно трамвайно трасе по бул. “Цар Борис III” камери ще пазят пътниците и по други от големите спирки като тази на Орлов мост например.
Те ще следят района около спирките, като целта е да се повишат сигурността и безопасността на гражданите след атентатите в Брюксел. Сигналът от тях ще се следи в общинския център за видеонаблюдение и полицията.
За надграждане на системите за управление на трафика и за информация на пътниците ще са нужни 3,2 млн. лв.
Освен камери по спирките ще се монтират още 220 информационни табла, които ще дават данни за линиите на градския транспорт в реално време.
Ще се изгради сигнализация за преминаване с приоритет на градския транспорт и ще се достави бордово оборудване за превозните средства.