Британските продажби на хранителни стоки падат за първи път от юни 2016 г.
Местните вериги са загубили пазарен дял за сметка на германските конкуренти

Снимка: Pixabay
712
~ 1 мин. четене
Продажбите на хранителни стоки във Великобритания отчитат годишен спад от 0.5% за 12-те седмици между 22 април и 14 юли, сочат данните от индустрията във вторник. Това е първият общ спад на в сектора от юни 2016 г., когато британците гласуваха за напускане на Европейския съюз.
Продажбите спадат спрямо година по-рано и при четирите големи британски вериги супермаркети. При пазарния лидер Tesco намалението е с 2%, докато при Sainsbury's, Asda и Morrisons те намаляват съответно с 2.3%, 2% и 2.6%.
Четирите компании губят пазарен дял за сметка на германските дискаунт търговци. Продажбите на Aldi са нараснали с 6.7%, а на Lidl - със 7%.
„Това бяха предизвикателни 12 седмици за всички основни търговци, като растежът се забави във всяка верига супермаркети, с изключение на Ocado“, казва Фрейзър Маккевит, директор на отдела за продажби на дребно и потребителите в Kantar. Той добавя, че основният фактор за спада на продажбите са купувачите, които се отправят по-рядко към магазините.
"Миналата година хората пазаруваха по-често и по-близо до дома си, радвайки се на хубавото време и световното първенство по футбол. Тази година домакинствата правят едно по-малко пътуване, което може да не звучи много, но е достатъчно, за да накара пазара да падне", казва още Маккевит.
Той отбеляза също, че инфлацията на хранителни стоки спада незначително до 0.9% през периода. Това е добра новина за потребителите, но прави по-трудно за търговците на дребно да постигнат растеж.