Британските продажби на хранителни стоки падат за първи път от юни 2016 г.

Местните вериги са загубили пазарен дял за сметка на германските конкуренти

Британските продажби на хранителни стоки падат за първи път от юни 2016 г.

Снимка: Pixabay

Продажбите на хранителни стоки във Великобритания отчитат годишен спад от 0.5% за 12-те седмици между 22 април и 14 юли, сочат данните от индустрията във вторник. Това е първият общ спад на в сектора от юни 2016 г., когато британците гласуваха за напускане на Европейския съюз.

Компанията за пазарни изследвания Kantar заяви, че спадът отразява горещото време през същия период на миналата година, което увеличава търсенето и прави сравненията трудни.

Продажбите спадат спрямо година по-рано и при четирите големи британски вериги супермаркети. При пазарния лидер Tesco намалението е с 2%, докато при Sainsbury's, Asda и Morrisons те намаляват съответно с 2.3%, 2% и 2.6%.

Четирите компании губят пазарен дял за сметка на германските дискаунт търговци. Продажбите на Aldi са нараснали с 6.7%, а на Lidl - със 7%.

„Това бяха предизвикателни 12 седмици за всички основни търговци, като растежът се забави във всяка верига супермаркети, с изключение на Ocado“, казва Фрейзър Маккевит, директор на отдела за продажби на дребно и потребителите в Kantar. Той добавя, че основният фактор за спада на продажбите са купувачите, които се отправят по-рядко към магазините.

"Миналата година хората пазаруваха по-често и по-близо до дома си, радвайки се на хубавото време и световното първенство по футбол. Тази година домакинствата правят едно по-малко пътуване, което може да не звучи много, но е достатъчно, за да накара пазара да падне", казва още Маккевит.

Той отбеляза също, че инфлацията на хранителни стоки спада незначително до 0.9% през периода. Това е добра новина за потребителите, но прави по-трудно за търговците на дребно да постигнат растеж.
Коментари: 0