Bugatti ще превърне в реалност прототип на хиперкола (галерия)
Моделът Bolide ще се предлага на цена от 4 млн. евро, а бройките ще са ограничени до 40
© ECONOMIC.BG / Bugatti
На елитното събитие на спортни коли The Quail в Кармел, Калифорния, истинските ценители на автомобилите Bugatti бяха зарадвани приятно с новината, че моделът Bolide ще стане реалност. Той бе представен за първи път през октомври като „експериментална“ концепция на хиперкола, съобщава Bloomberg.
Прототипната версия на модела развива максимална мощ от 1850 конски сили. Двигателят е осемлитров, W-образен, 16-цилиндров. Ултра бързият и модерен автомобил достига до 100 км/ч. само за 2.17 секунди, а автоматичната трансмисия е с двоен съединител и задвижване на всички колела.
„След представянето на прототипната версия, значителен брой ентусиасти и колекционери ни помолиха да вкараме експерименталния Bolide в серийно производство“, заяви президентът на Bugatti Стефан Уинкелман.
Така решихме да произведем няколко бройки от модела и да дадем възможност на 40 клиенти да изпитат невероятното удоволствие от каране на подобна хиперкола.“
Всяка една от лимитираното производство хиперколи ще струва 4 млн. евро, а 40-те купувачи ще ги получат през 2024 г.
Звезда на пистата
С тегло от 3195 килограма, името на модела идва от френската дума „le bolide“, което означава „състезателна кола“. Превозното средство няма да може да бъде шофирано никъде другаде, освен на писта.
Инженерите на Bugatti работят, за да съобразят експерименталния концептуален автомобил със стандартите за безопасност на Международната автомобилна федерация (FIA). Хиперколата ще е с усъвършенствана аеродинамика, с редица нови компоненти, като шестточков предпазен колан, автоматична система за гасене на пожар, зареждане под налягане с горивен мехур и централно заключване на колелото.
Предната част е аеродинамична и е подобна на тази на автомобил от Формула 1, обясняват от Bugatti и допълват, че визуално впечатляващият заден дифузьор и доминиращото задно крило подпомагат за оптимално сцепление на пътя.
Исторически промени
Новините за Bolide пристигат на фона на големи промени в 112-годишната история на бранда, базиран във Франция. На 5 юли Porsche и Rimac Automobil обявиха план за сглобяване на Bugatti в съвместно предприятие, наречено Bugatti-Rimac. Сделката предвижда хърватската Rimac да държи 55% от предприятието, докато Porsche - 45% (по-рано тази година компанията повиши дела си в Rimac до24%).
Основателят на Rimac Мате Римац определи сделката като „премахване на някои ограничения“ от VW AG, което ще помогне на Bugatti да се превърне в скъп механичен часовник – красив символ на висок статус. 33-годишният хърватин ще стане главен изпълнителен директор на съвместното дружество Bugatti-Rimac през четвъртото тримесечие на тази година.