VW повери най-скъпия си бранд на хърватската Rimac
Дивизията на Porsche ще запази дял от 24%

Снимка: БТА
Хърватският стартъп за електрически суперавтомобили Rimac поема управлението на премиум бранда на Volkswagen Group Bugatti. Балканската компанията вече притежава контролен дял от 55% в новата компания Bugatti-Rimac. 112-годишната френска марка, известна със своите суперавтомобили с ултрависоки цени като Chiron и Veyron, е част от Volkswagen от 1998 г.
Като млада, пъргава и забързана автомобилна и технологична компания, ние се утвърдихме като пионер в индустрията в електрическите технологии. Bugatti, с вековен опит в инженерните постижения, притежава и едно от най-изключителните наследства на всяка автомобилна компания в историята“, заявява в официалното си изявление Мате Римац.
Той допълва, че Bugatti ще има електрически модел през това десетилетие, но все още ще произвежда хибридни модели до края на този период.
Възходът на Rimac
Наскоро Rimac пък представи Nevera, хиперкола, задвижвана от 120kWh батерия и четири мотора, за да достигне 1.4MW мощност, което е около 1914 конски сили. Автомобилът може да ускори от 0 до 100 км/ч за 1.85 секунди и да достигне 415 км/ч. Очаква се Nevera да бъде най-бързият спортен автомобил - място, задържано преди това от Bugatti Chiron.
Възходът на Rimac от стартъп в гараж през 2009 г. до обвързването с една от най-желаните и известни марки автомобили показва как електрическите превозни средства започват да превземат пазара на луксозни и спортни автомобили.
Заедно с това съобщение Rimac заяви, че ще отдели разработването, производството и доставката на акумулаторни системи, задвижващи агрегати и други електрически компоненти в ново предприятие, собственост на Rimac Group, наречено Rimac Technology.
Кой какво ще притежава след обединението?
Rimac ще притежава 55% от акциите на Bugatti-Rimac, като 37% принадлежат на основателя Мате Римац. Дивизията на Porsche ще запази дял от 24%, Hyundai ще държи 12%, а останалите инвеститори - останалите 27%. Според съобщението на Rimac, хърватската компания ще запази пълната си собственост и контрол върху Rimac Technology.
Мате Римац ще ръководи Bugatti-Rimac, чийто централен офис ще бъде в Загреб, Хърватия. Производството на Bugatti обаче ще остане в Молсайм, Франция, където е позиционирано от създаването на бранда през 1909 г.