Бюрокрацията в Европа спъва изграждането на зарядни станции
На Стария континент има само 374 хил. обществени зарядни устройства, две трети от които са в пет държави
Правителствата трябва да изготвят спешен и амбициозен план, чрез който да намалят бюрокрацията за инсталиране на зарядни устройства за електрически превозни средства, ако Европа иска да бъде готова да премине към зелено бъдеще през 2035 г. Това се казва в нов доклад на EY и Eurelectric, цитиран от Reuters.
Според анализа на групата за професионални и европейската организация за комунални услуги, Старият континент ще се нуждае от поне 65 милиона зарядни устройства – 9 млн. обществени и 56 млн. жилищни – за да се справи с огромния ръст на електрическите превозни средства, който се очаква да настъпи, след като дизеловите и бензинови автомобили бъдат премахнати от пазара.
Данните за изминалата година показват, че една на всеки 11 нови коли, продадена в Европейския съюз, е била изцяло електрическа, което е скок от 63% спрямо 2020 г.
В момента Европа разполага с 374 000 обществени зарядни устройства, две трети от които са съсредоточени само в пет държави – Нидерландия, Франция, Италия, Германия и Обединеното кралство. Същевременно някои европейски страни нямат нито едно зарядно устройство на 100 км път и тази „поляризация между икономиките рискува да дестабилизира електрификацията“, се посочва в доклада.
За да бъде в крак с търсенето, Европа се нуждае от половин милион обществени зарядни устройства годишно до 2030 г. и 1 милион годишно след това“, посочва глобалният директор на EY по енергия и ресурси Серж Кол.
Генералният секретар на Eurelectric Кристиан Руби пък посочи, че изграждането на обществена инфраструктура за поставянето на зарядни станции е в криза поради проблеми с планирането и разрешителните за строеж.
„Изпращаме сигнал за пробуждане до политиците на всички нива, че амбицията за зелено бъдеще изисква „разрешение“, добавя Руби. „Ако искаме да преследваме тази амбиция, тогава се нуждаем от разрешение за стартиране.“