Чудовищен „кораб” ще заработи през 2018 г.

Плавателният съд с дължина 488 метра, наричан още \"Прелюд\", ще извлича и преработва газ в морето

Чудовищен „кораб” ще заработи през 2018 г.
Отместването на толкова вода, колкото пет американски самолетоносача, е само едно числата, които демонстрират размера на най-големия кораб на света. За щастие „чудовището” не е бойна машина, всъщност не е точно кораб, а огромна плаваща платформа, която ще добива и пренася втечнен природен газ (FLNG) за Shell.

Производството му започна през 2012 г. и бе завършено през юли от Heavy Industries на Samsung в Южна Корея, но престои да влезе в експлоатация през 2018 г. В момента огромният кораб се намира край газовото находище Prelude на Shell, на около 125 мили северно от западното крайбрежие на Австралия.

През 2018 г. плавателният съд с дължина 488 метра, наричан още "Прелюд", ще започне да извлича и преработва газ в морето. Синьото гориво ще се изпомпва от морското дъно към плаващата платформа, където се охлажда.







Танкерите, обслужващи азиатски клиенти, след това ще изпомпват в своите резервоари втечнения газ, охладен до -162 градуса по Целзий.

Въпреки корабния си вид, корабът "Прелюд" не е в най-строгия смисъл на лодка, тъй като трябва да бъде прикачен към неговите дестинации.

Способността на "Прелюд" да произвежда и разтоварва газ за големи превозвачи премахва необходимостта от изграждането на дълги тръбопроводи до инсталации за преработка на втечнен природен газ.

Shell, заедно с партньорите си KOGAS и Impex, изчисляват, че корабът ще остане в полето Prelude за период от 25 години, преди да бъде прикачен към друго газово находище. От компанията също така съобщават, че годишният добив на „кораба” ще може да задоволява нуждите от природен газ на Хонконг.

Палубата на плаващата рафинерия е с дължина на четири футболни игрища, а вместимостта на резервоарите му е колкото 175 олимпийски басейна. Ширината на „кораба” е колкото размаха на Boeing 747. Напълно натоварен той ще измества повече от 600 000 тона вода – шест пъти повече, отколкото американският самолетоносач „Джордж Вашингтон”.

За движението и маневрирането на съоръжението се използват двигатели с мощност над 6 700 конски сили, а за охлаждането на LNG се използват по 50 милиона литра вода на час.

Shell никога не е разкривал колко струва корабът, но анализатори от индустрията съобщиха пред Reuters, че цената му e между $10.8 млрд. и $12.6 млрд.
Коментари: 0