Coca-Cola избра София за новия си IT развоен център

Новата структура ще създаде 130 работни места, съобщават от компанията

Coca-Cola избра София за новия си IT развоен център
4019 ~ 3 мин. четене
Американският конгломерат Coca-Cola е решил да открие нов развоен център за информационни технологии, като е избрал София за тази цел. От компанията обявиха, че целта му ще бъде да предоставя високоефективни бизнес решения за Coca-Cola на глобално ниво със силен фокус върху Европа, Близкия Изток и Африка. Също така коментират, че тази стратегическа стъпка доказва мисията на компанията да продължи с устойчивите си инвестиции в България, допринасяйки за икономическото развитие на страната.

Основните сфери на дейност ще бъдат софтуерни решения за системен анализ и разработване на програми, анализ на данни, мобилни приложения, обучения, роботика, инфраструктурна и информационна сигурност, както и технологични решения за маркетингови, финансови и технически функции на компанията.

Звеното е част от световната структура за информационни технологии на Coca-Cola, която обединява 5 развойни центъра в САЩ, Мексико, Индия, Сингапур и Япония. Центърът за развитие в София, който компанията открива, ще бъде вторият по големина, обем на предоставяните услуги и брой служители в рамките на тази глобална мрежа.

 „Щастлив съм, че София е избрана за основаването на регионален IT развоен център на Coca-Cola, който ще предоставя услуги за Европа, Близкия Изток и Африка и за редица наши глобални инициативи. Планираме да открием 130 работни места и ще предоставим на нашите служители възможности за обучение, развитие и кариерно признание. Искаме да привлечем в София млади студенти, опитни IT архитекти и висококвалифицирани талантливи хора, които ще имат възможността да създават интелигентни технологии на глобално ниво. Искаме да им предоставим възможности за успешна кариера в България, както и за сътрудничество с високо квалифицирани иновативни екипи от целия свят", коментира Желязко Петров, директор на Развойния център за информационни технологии в София.

От Coca-Cola коментират, че са избрали София, защото столицата ни разполага с талантливи кадри, на които могат да осигурят възможности за кариера на глобално ниво. „Различните роли и позиции, които предлагаме имат силен фокус върху развитието на всеки, стартиращ нова и вълнуваща работа в Центъра в София“, коментира Самир Баджай, директор Човешки ресурси в глобалната мрежа за интелигентни технологии на The Coca-Cola Company.

Според директора на новия център Желязко Петров  изборът е паднал на София и заради удобната часова зона, в която се намира България. Това помага при работата със зоните EMEA (Европа, Близкия Изток и Африка) и APAC (Азия-Пасифик). „Също така имаме 4 технологично насочени университета, благодарение на които можем да наемем талантливи млади хора и да им предоставим възможност за глобално професионално развитие. Географското предимство в полза на лесните и бързи пътувания между всички региони в рамките на EMEA, бизнес климатът, стабилното управление и поощренията за нови бизнеси са сред основните предимства на София като стратегическо място за бизнес“, коментира Желязко Петров.

В България развойният център на Coca-Cola си партнира с българските офиси на водещи компании като SAP LAB, ATOS и Microsoft. „Планираме да разширим партньорската си мрежа през следващата година. Ние не решаваме технологични проблеми, а използваме технологиите, за да разрешаваме бизнес проблеми. Нашата мисия е да създадем гъвкавост и мащаб на бизнеса чрез най-съвременните цифрови платформи, за да можем да предоставим възможност на Coca-Cola и на партньорските ни компании да се възползват от най-добрите глобални услуги в сферата“, добави Желязко Петров.

Компанията Coca-Cola има дълга история в България и нейното присъствие и инвестиции са неразделна част от местната икономика. Днес системата на Coca-Cola в България осигурява 40% от работните места в сферата на производство на безалкохолни напитки и е пряк работодател на 2 100 души, като общото въздействие върху заетостта е 19 200 работни места, представляващо 0.6% от работната сила в страната. От 2002 г. в България са изградени две модерни съоръжения за производство на напитки и минерална вода в градовете Костинброд и Банкя. През годините на успешна дейност в България системата на Coca-Cola е инвестирала над 550 милиона долара в българската икономика.
Подкрепи Economic.bg