Директорът на Goldman Sachs ходи на работа с метро и сам си носи кафето
Дейвид Соломон изобщо не е типичният директор на голяма банка, който си представяте

© ECONOMIC.BG / Wikipedia
~ 3 мин.
Изпълнителният директор на Goldman Sachs Дейвид Соломон не покрива типичната представа на хората за изпълнителен директор на голяма корпорация. Да, той спечели 23 милиона долара миналата година, но откакто пое ръководството на инвестиционната банка от Лойд Бланкфейн през октомври 2018 г., той избягва правилата на Уолстрийт.
57-годишният Соломон, например, е известен като "D-Sol" през уикендите, когато застава зад пулта си като класически рок диджей в нощните клубове в Ню Йорк, Маями и Бахамските острови, разказва CNBC.
Соломон, освен това, се вози с метрото в Ню Йорк, за да стигне до работа, и предпочита да си носи сам кафето в офиса.
"Защо да не ползвате метрото?" каза Соломон наскоро пред Fortune. "Не, сериозно. Това е по-бързо и по-ефективно. Знаете, кметът на Ню Йорк [Бил де Бласио] може да взема метрото. Защо тогава изпълнителният директор на Goldman Sachs да не го ползва?".
(В действителност, Де Бласио понякога се вози на метрото като промоционално събитие, но обикновено ползва частна кола за работа, уточнява медията).
Според Fortune, някои членове на борда на Goldman Sachs са недоволни от идеята Соломон да се вози в метрото. Но него това не го притеснява. Нито пък фактът, че заниманията му като диджей често са отразявани в медиите.
Соломон за първи път бе обявен за DJ D-Sol от The New York Times през 2017 г., когато беше съпредседател в Goldman Sachs и в разгара на кампанията да бъде определен за изпълнителен директор. Тогава той каза, че някои от неговите сътрудници го призовават да се откаже от слушалките, ако получи поста, а самият той се чувствал притеснен, че обществеността няма да го приеме сериозно.
„Помислих за минута:„ Е, мога ли да направя това? Не мога ли да го направя?”, казва Соломон пред Fortune. Но с подкрепата на Бланкфейн той решил да запази хобито си.
57-годишният Соломон, например, е известен като "D-Sol" през уикендите, когато застава зад пулта си като класически рок диджей в нощните клубове в Ню Йорк, Маями и Бахамските острови, разказва CNBC.
Соломон, освен това, се вози с метрото в Ню Йорк, за да стигне до работа, и предпочита да си носи сам кафето в офиса.
"Защо да не ползвате метрото?" каза Соломон наскоро пред Fortune. "Не, сериозно. Това е по-бързо и по-ефективно. Знаете, кметът на Ню Йорк [Бил де Бласио] може да взема метрото. Защо тогава изпълнителният директор на Goldman Sachs да не го ползва?".
(В действителност, Де Бласио понякога се вози на метрото като промоционално събитие, но обикновено ползва частна кола за работа, уточнява медията).
Според Fortune, някои членове на борда на Goldman Sachs са недоволни от идеята Соломон да се вози в метрото. Но него това не го притеснява. Нито пък фактът, че заниманията му като диджей често са отразявани в медиите.
Соломон за първи път бе обявен за DJ D-Sol от The New York Times през 2017 г., когато беше съпредседател в Goldman Sachs и в разгара на кампанията да бъде определен за изпълнителен директор. Тогава той каза, че някои от неговите сътрудници го призовават да се откаже от слушалките, ако получи поста, а самият той се чувствал притеснен, че обществеността няма да го приеме сериозно.
„Помислих за минута:„ Е, мога ли да направя това? Не мога ли да го направя?”, казва Соломон пред Fortune. Но с подкрепата на Бланкфейн той решил да запази хобито си.
"Това е част от мен. Никой, например, не би ми казал да не играя голф", каза Соломон. „И защо - защото съм главен изпълнителен директор?“, коментнира той. Между другото, Соломон дава всичките си приходи като диджей за благотворителност.
Сега като ръководител на Goldman Соломон иска да гарантира, че по-скоро предизвиква уважение и възхита, отколкото завист и страх. Да си носи сам кафе и да се появява без предупреждения на заседания в офиса са малки начини да направи това.
Сега като ръководител на Goldman Соломон иска да гарантира, че по-скоро предизвиква уважение и възхита, отколкото завист и страх. Да си носи сам кафе и да се появява без предупреждения на заседания в офиса са малки начини да направи това.
Той също така позволява на колеги или гости, които имат уговорена среща, да заобиколят рецепционистите и да почукат директно на вратата му.
Нещо повече, Соломон влезе в новините през март, когато облекчи правилата за дрескода на компанията, като направи костюмите и вратовръзките по избор.
Отвъд фирмената култура, първата година на Соломон като изпълнителен директор мина с доста предизвикателства.
Общите приходи на Goldman намаляват от 2010 г. насам, след като активи като облигации и стоки спаднаха до 37% от нетните приходи на фирмата спрямо 72% през 2009 г.
Соломон има също така задача да насочи Goldman към търговското банкиране. През август Goldman пусна първата си кредитна карта в партньорство с Apple. (Оттогава тя отпусна около 10 милиарда долара на притежателите на карти на Apple, някои от които преди нямаха кредитна история или имаха под средния кредитен рейтинг).
Личният живот на Соломон също беше бурен. Разводът му бе финализиран през 2018 г., а през втората му седмица като изпълнителен директор в Goldman Sachs, бившият му помощник се самоуби, след като беше обвинен в кражба на вино на стойност 1,2 милиона долара от колекцията на Соломон.
Но независимо дали управлява инвестиционна банка или е на пулта, "ако реша, че се интересувам от нещо и ще го направя, ще го направя", казва Соломон пред Fortune. „Искам да кажа, ще се опитам наистина да го направя максимално добре, или изобщо няма да го правя.“