Дизайн мисленето и новата валута, измерваща успеха на компаниите
Лошият дизайн на продуктите не може да бъде замаскиран с примамливи маркетингови послания

© ECONOMIC.BG / Design Thinking Camp 2018
Разработването на иновативни продукти и услуги се превръща във все по-голямо предизвикателство за компаниите в световен мащаб. Особено като се има предвид, че непрекъснато попадат в турбулентна конкуренция помежду си. Голяма част от тях вече осъзнават, че не могат просто да замаскират лошия дизайн на своите продукти с примамливи маркетингови послания. Все повече фирми загърбват традиционния метод на създаване на стоки и услуги, които впоследствие тестват с фокус групи. Моделът вече се преобръща на 180 градуса, а в началото на творческия процес се поставят реалните нужди на потребителите.
Вникването в проблемите на клиентите, предусещането на техните потребности, дори преди те самите да са ги осъзнали, както и търсенето на решения за казусите, пред които се изправят, стои в основата на дизайн мисленето. Този метод на създаване на стоки и услуги все още не е добре познат у нас, макар че в Западна Европа и в САЩ се използва от проспериращи компании, които попадат в класацията Fortune 500 – Google, Dyson, Samsung, Amazon, Huawei, Microsoft, IBM, Airbnb, Instagram, Tesla, Ford, Audi, Starbucks и много други. В международен план най-големите ползватели на дизайн мислене са в държавната администрация, в сектора на здравеопазването и в частния сектор, докато в България към момента най-силно доверие в метода имат финансовите институции.
За да обогати представите на българските фирми за възможностите, които им предоставя дизайн мисленето за подобряване на техните услуги и продукти, екипът на бутиковата консултантска агенция Fabrica360 организира първия по рода си Design Thinking Camp у нас. Събитието, вдъхновено от руската креативна агенция Wonderfull Lab., ще се проведе на 29 август и 30 август в Sofia Tech Park. Неговият фокус е върху практическите работилници, в които участниците ще си тръгнат с ценни знания и инструменти, които могат да приложат в своя творчески процес на създаване на продукти и услуги.
В рамките на нетрадиционния формат, участниците ще имат възможност да се докоснат от общност от предприемачи, чиито иновативни концепции претворяват света в епоха, в която идеите са новата валута, с която се измерва успехът. Специално за Design Thinking Camp у нас пристигат едни от най-изявените лидери в сферата на дизайн мисленето и на дизайна на услуги – Рама Гераво, Стина Ванхууф, Джеси Граймс, Зара Дейвидсън, Педро Джарейро, Мария Сташенко и много други. Част от тях са работили рамо до рамо с лидерите на едни от най-успешните компании в световен мащаб – Samsung, Panasonic, Sony, PWC, Toyota, ING, ABN AMRO, Rabobank, Facebook, Optus, Vodafone, Orange и AkzoNobel.
Заедно с българските си колеги – Елеонора Карнаса, Ивелина Гаджева и Александра Николова от Service Design Network-Bulgaria, визионерите ще представят инструменти, с които участниците ще могат да създават иновативни продукти, да заимстват модели от поведенческата икономика, както и да създават услуги, базирани на екосистемното мислене и на тенденциите на бъдещето. Българските компании ще имат реалната възможност да почерпят опит от иноватори, които работят с най-прогресивно мислещите фирми в международен план, като същевременно възраждат и боксуващи с години компании. Те постигат всичко това като подчиняват създаването на продукти и услуги на емпатия, креативен дизайн и удовлетворение на потребностите на клиентите. Фирмите у нас ще могат да привнесат ценно ноу-хау в разработването на собствените си услуги и стоки, да канализират идеите си в правилната посока и да привнесат кардинални промени в индустриите, в които се развиват.
Повече за лекторите и темите, включени в първото издание на Design Thinking Camp в София, можете да откриете тук, където могат да бъдат заявени и билети за събитието.