„Екопак“ инвестира 1.5 млн. лв. в нова инсталация
Компанията е рециклирала 91 хил. тона отпадъци от опаковки през 2015 г.

За първи път в България отпадъците от стъклени опаковки ще се сортират по цвят преди да бъдат рециклирани. Това е възможно благодарение на нова оптична система, в която "Екопак България" ще инвестира над 1,5 млн. лв. до края на годината.
Модернизираната инсталация ще заработи до края на 2016 г. Очаква се тя да повиши капацитета си от 5 т/ч на 15 т/ч, да намали загубите от технологичния процес с до 10% и да намали съдържанието на замърсители в готовата суровина 2 пъти. Сортираща инсталация ще има възможност да поеме за сепариране отпадъците от стъклени опаковки и на други организации по оползотворяване на отпадъци от опаковки.
И през 2015 г. Екопак България отново е лидер сред организациите за разделно събиране на отпадъци от опаковки в страната с 42,12 % пазарен дял. Министърът на околната среда и водите Ивелина Василева подписа заповедта, с която одобрява дейността на организацията и признава изпълнението на целите й за 2015 г.
През миналата година 1195 компании-членки на ЕКОПАК са декларирали 149,7 хил. т опаковки, пуснати на българския пазар. От тях организацията е събрала разделно и предала за рециклиране 91 031 т отпадъци от опаковки.
За рециклиране са предадени 46.5 хил. т хартия, 35,4 хил. т стъкло, 39.2 т пластмаса, 6.8 хил. т метал и 17 хил. т дървесина. Общото рециклирано количество представлява 60,81% от декларираните количества опаковки, при определени от закона 55%.
За да изпълни изискваните от закона квоти за събиране на отпадъците от пуснатите на пазара опаковки, тази година Екопак България въведе заключваща система на жълтите контейнери, в които се събират пластмасови и метални отпадъци. Механизмът е разработен специално за компанията и пази съдържанието на контейнерите от изземване. Проектът на стойност над 100 хил. лв. вече стартира в Русе и Хасково, а до края на годината ще бъде въведен в Шумен и Перник.
Още 1,5 млн. лева ще инвестира организацията за разделно събиране на отпадъци в нови контейнери тип „иглу“.
За да мотивира потребителите да събират разделно, Екопак България стартира дигитална образователна кампания „Има смисъл!“. Лица на кампанията са Емил Чолаков и певицата Белослава. В 4 видеоклипа те показват пътя на отпадъците от контейнера до новата опаковка. Видеата са достъпни в YouTube канала на Екопак.