Facebook вдига мерника на нелоялните е-търговци
Потребителите вече ще могат да оставят обратна връзка за лоша услуга

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Facebook иска да допринесе за това рекламите да бъдат по-малко разочароващи за потребителите и по тази причина обяви, че ще следи по-стриктно за заблуждаващи търговски послания на платформата си. Компанията ще опита да премахне от своята социална мрежа нелоялните реклами, особено що се отнася до продажбата на физически продукти, пише Business Insider.
Как ще стане това? Чрез обратна връзка за търговците от страна на потребителите. Идеята е хората, които кликнат на реклами на сайтове за онлайн пазаруване и след това подадат към тях поръчка, след това да могат лесно да оставят и впечатленията си от услугата и продукта.
Например те ще могат да съобщят, че получения продукт не е съответствал на рекламата, или че доставката му не е била толкова бърза, колкото е било посочено. Впоследствие събраната информация ще се появява в рекламното табло на въпросната фирма в профила ѝ в социалната мрежа.
От Facebook изтъкват, че получените от потребителите данни ще бъдат обобщени и анонимни.
Ракритикуваните фирми ще имат възможността да се реабилитират. Ако обаче не се подобрят, рекламите им ще пострадат и дори е възможно в някакъв момент Facebook напълно да спре да ги показва.
Според Сара Епс, директор по продуктовия маркетинг на социалната мрежа, повечето компании всъщност искат да се подобряват и да оптимизират потребителското изживяване. Някои обаче просто искат да заблудят потенциалните клиенти. Към такива Facebook няма да проявява никаква толерантност, казва Епс.
Надеждата е отрицателните потребителски преживявания да се сведат до нула, тъй като от подобни неща страдат всички, а в това число и самата Facebook.
Към този момент обаче социалната мрежа е наводнена от фирми за електронна търговия, опитващи се да достигнат едва ли не до всеки под слънцето. Както и на останалите пазари обаче, измамниците и тук са намерили начин да се възползват от трибуната и популярността.
Новият инструмент бе обявен официално в блога на Facebook. Той ще бъде достъпен по целия свят от днес, като ще дава възможност на хората лесно и бързо да споделят отзивите си. Някои потребители ще виждат подкана за използването му под формата на известия, изискващи обратна връзка. Други могат да оставят такава, отивайки в секцията за настройки на платформата.