Facebook затваря филмовото си студио за виртуална реалност

Story Studio е част от компанията Oculus, собственост на Facebook

Facebook затваря филмовото си студио за виртуална реалност
776 ~ 2 мин. четене
Филмовото студио за виртуална реалност на Facebook – Story Studio, част от Oculus, затваря врати, за да се фокусира върху подкрепата на външни създатели на съдържание. Това съобщи компанията в четвъртък, две години след стартиране на дейността си. 

Компанията Oculus, която произвежда очилата за виртуална реалност Rift и Gear VR, ще пренасочи 50 млн. долара директно към създателите на съдържание, но без игри. Това стана ясно от блог пост на вицепрезидента на компанитяа Джейсън Рубин, цитиран от Business Insider. 

По думите на Рубин, Oculus “все още е ангажирана с развитието на филм с виртуална реалност и екосистемата от творческо съдържанието". 

През 2014 г. Facebook придоби Oculus срещу сумата от 3 млрд. долара, като запази на работа и всички служители на компанията. Още тогава Марк Зукърбърг изрази убеждението си, че VR очилата, предлагащи 360-градусава гледка, „ще се превърнат в част от ежедневието на милиарди хора“. 

За това време Oculus успя да привлече таланти от студиото за анимация и носител на "Оскар" Pixar, както и от света на видео игрите. Така през януари 2015 г. Story Studio отвори врати и бе официално представено на авторитетния Sundance Film Festival.   

Малко по-късно амбициите на Facebook в областта на виртуалната реалност бяха заплашени от заведеното от страна на ZeniMax Media съдебно дело. Разработчикът на игри обвини Facebook и Oculus, че са нарушили авторските права на върху неин софтуерен код. Съдът се произнесе в полза на ZeniMax и постанови да ѝ бъдат изплатени 500 млн. долара.  

Все пак Oculus дебютира със своя първи филм – „Lost“, преди две години на Sundance Film Festival. Миналата година студиото спечели награда "Emmy" за оригинална интерактивна програма за филма „Henry”, а отново на Sundance представи рисувания филм за майка и дъщеря „Dear Angelica“. 

През изминалата година обаче Oculus претърпя промени в мениджмънта си. Изпълнителният директор Брендън Айриб се оттегли от поста през декември, като заяви, че ще оглави подразделението за персонални компютри на компанията. През март пък основателят на Oculus и създател на прототипа на очилата на компанията Палмър Лъки раздели пътя си с този на Facebook. 

Напускането на Лъки повдигна въпроси за това дали решението на Facebook да заложи на виртуалната реалност, не е причинило на компанията повече главоболия отколкото успехи. Попитан за коментар по време на ежегодната конференция на разработчиците, Зукърбърг обясни, че „сме малко по-назад от мястото, на което искахме да бъдем“. 
Подкрепи Economic.bg