Германия изпревари Норвегия като пазар номер 1 за електрически коли

В Европа продажбите на електрически автомобили са се увеличили с 41% през първото тримесечие

Германия изпревари Норвегия като пазар номер 1 за електрически коли
1468 ~ 2 мин. четене
Германия изпревари Норвегия като най-голям европейски пазар за електрически автомобили. Това е знак, че потребителите се отварят към технологията, точно както Volkswagen AG и Daimler AG добавят батерии към своите състави, за да поемат Tesla Inc., пише Bloomberg.

Продажбите на електрически автомобили са се повишили със 70% в Германия до 17 574 автомобила през първото тримесечие на 2018 г., като така страната изпреварва Норвегия за първи път, според данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. Цифрата включва изцяло електрически автомобили като Tesla Model S, както и хибриди, като BMW 2-Series Active Tourer.

Volkswagen, Daimler и BMW преоборудват монтажните си линии в отговор на по-строгите европейски разпоредби за двигателите с вътрешно горене и отрицателните последици от скандала с вредните емисии на VW от 2015 г. И тъй като потребителите започват да се отказват от дизеловото гориво - особено в Германия - производителите на автомобили зависят от това клиентите да се ориентират към електрическите модели, ако искат да възстановят огромните си инвестиции.

Volkswagen съобщи днес, че е сключила договори за доставка на батерии на стойност 40 милиарда евро (48 милиарда долара).

В Европа продажбите на електрически автомобили са се увеличили с 41% през първото тримесечие, продажбите на автомобили само с батерии са се увеличили с 35%, на плъг-ин хибридите - с 47%, докато продажбите на дизелови коли в ЕС са спаднали със 17%. 

Германия, най-големият пазар в региона, досега изоставаше от Норвегия, която подкрепя покупката на електрически автомобили с щедри субсидии. Норвегия, която се нарежда на първо място в изцяло електрическата категория, е третият по големина пазар на Tesla след САЩ и Китай.

Доскоро рядкост в Германия, колите Tesla стават все по-често срещани по улиците на градове като Мюнхен, заедно с други напълно електрически модели като BMW i3 и Leaf от Nissan Motor Co. Все пак, компанията от Калифорния е на 31-во място в страната през 2017 г., далеч зад Volkswagen, Mercedes, BMW и Audi, водещите германски автомобилни марки.

Докато германците имат предимство в Европа, следващото им предизвикателство, тъй като пазарът на електрически автомобили се разширява, ще бъде да докажат на потребителите в САЩ и Китай, че техните продукти са по-добри.
Коментари: 0