Iveco представи първия си електрически камион
Nikola Tre ще има две версии - електрическа и с горивни клетки

© ECONOMIC.BG / CNH Industrial N.V.
~ 2 мин.
Поделението за камиони на CNH Industrial - Iveco, представи днес първото си електрическо превозно средство Nikola Tre, направено в партньорство със стартиращото предприятие Nikola Motor Co.
Тежкият камион ще се прави за европейския пазар по сделка, обявена от двете групи през септември, и се очаква да даде тласък на Iveco, която като най-малкият от традиционните производители на камиони в Европа се конкурира с мощните Volkswagen, Daimler и Volvo Group ,
"Само три месеца след като подписахме нашето партньорство, ние успяхме да предоставим този прототип, само си представете какво ще направим през следващите три години", заяви основателят и главен изпълнителен директор на Nikola Тревър Милтън късно в понеделник вечерта в Торино, където е базирана Iveco.
Той заяви днес, че поръчките за Nikola Tre вече надхвърлят текущите производствени мощности.
Камионът ще се произвежда в модели с електрически и водородни горивни клетки с обхват до 600 мили (966 км). Очаква се доставките на електрическата версия да достигнат до клиентите през 2021 г., а на модела с водородни клетки - през 2023 година.
Амбициозните цели за намаляване на парниковите газове, поставени от правителствата по целия свят, стимулират разработването на превозни средства с алтернативно задвижване, като някои държави вече се ангажират да прекратят използването на превозни средства с традиционните двигатели с вътрешно горене, припомня Ройтерс.
Всички основни производители на превозни средства разполагат с електрически модели или такива с горивни клетки в продуктовата си гама.
Съгласно споразумението CNH придоби дял за 250 милиона долара в Nikola - състоящ се от 100 милиона долара в брой и 150 милиона долара за услуги, което даде мащаб на американската компания и производствен капацитет за нейните технологии.
Изпълнителният директор на CNH Хюбертъс Мюлхаузер във вторник отказа да оповести прогнозното финансово въздействие на партньорството, но добави, че преди сключването на споразумението компанията си е поставила консервативна средногодишна цел от 1% за растеж през следващите пет години за бизнеса с камиони.
Тежкият камион ще се прави за европейския пазар по сделка, обявена от двете групи през септември, и се очаква да даде тласък на Iveco, която като най-малкият от традиционните производители на камиони в Европа се конкурира с мощните Volkswagen, Daimler и Volvo Group ,
"Само три месеца след като подписахме нашето партньорство, ние успяхме да предоставим този прототип, само си представете какво ще направим през следващите три години", заяви основателят и главен изпълнителен директор на Nikola Тревър Милтън късно в понеделник вечерта в Торино, където е базирана Iveco.
Той заяви днес, че поръчките за Nikola Tre вече надхвърлят текущите производствени мощности.
Камионът ще се произвежда в модели с електрически и водородни горивни клетки с обхват до 600 мили (966 км). Очаква се доставките на електрическата версия да достигнат до клиентите през 2021 г., а на модела с водородни клетки - през 2023 година.
Амбициозните цели за намаляване на парниковите газове, поставени от правителствата по целия свят, стимулират разработването на превозни средства с алтернативно задвижване, като някои държави вече се ангажират да прекратят използването на превозни средства с традиционните двигатели с вътрешно горене, припомня Ройтерс.
Всички основни производители на превозни средства разполагат с електрически модели или такива с горивни клетки в продуктовата си гама.
Съгласно споразумението CNH придоби дял за 250 милиона долара в Nikola - състоящ се от 100 милиона долара в брой и 150 милиона долара за услуги, което даде мащаб на американската компания и производствен капацитет за нейните технологии.
Изпълнителният директор на CNH Хюбертъс Мюлхаузер във вторник отказа да оповести прогнозното финансово въздействие на партньорството, но добави, че преди сключването на споразумението компанията си е поставила консервативна средногодишна цел от 1% за растеж през следващите пет години за бизнеса с камиони.
CNH заяви през септември, че ще отдели Iveco и ще го направи отделна компания от началото на 2021 година.