Къси скални тунели заменят 15-километровия тунел в Кресна
Окончателното решение ще стане ясно през март

Проектът за 15-километров тунел през Кресненското дефиле ще бъде заменен с нов, който предвижда изграждането на къси, скални тунели и мостове.
Тунелите ще са част от строящата се от години магистрала "Струма". Забавянето на строителството дава преднина на гръцките и сръбските ни конкуренти в транспорта и логистиката.
В Сърбия например, отсечката от коридор 10 от магистралата от Ниш до Българската граница, трябва да бъде приключена до края на годината, въпреки забавянето. По време на изграждането й също имаше редица спънки, пише bTV. Възложителят на обекта се отказва от 4-километровия тунел не заради животинския свят, а защото е трябвало да мине през гробищата.
В западната ни съседка обаче практиката с изграждането на къси тунели в скалите не се оспорва както в България. Тя е приложена от германските инженери, които изградили 13 скални тунела на пътя между Ниш и Пирот преди един век.
У нас подобна стъпка за пътя през Кресна се обмисля 8 години, а решението дали да се строят къси скални тунели в дефилето, окончателно трябва да бъде взето следващия месец.