„Кауфланд България“ се насочва към по-малките градове
Дружеството тегли 80 млн. евро от Световната банка за нови обекти

Най-голямата верига за бързооборотни стоки у нас – „Кауфланд България“ ще отвори до 10 свои магазина в по-малките български градове. За целта дружеството е уговорило изтеглянето на заем в размер на 80 млн. евро от Международната финансова корпорация (МФК), която е част от Световната банка, съобщиха от институцията.
Благодарение на ниските цени и отлична маркетингова политика „Кауфланд“ и „Лидл“ са двете най-бързо растящи търговски вериги у нас. Те са част от германската Schwarz Group, която често използва международно финансиране.
За 2014 г. оборотът на „Кауфланд“ 1,22 млрд. лв., като през тази година се очаква размерът му да е още по-голям. В момента компанията разполага с 53 магазина на територията на България и продължава да се разраства с бързи темпове, като често открива нови обекти (до края на годината ще стартират още 2). Финансирането идва от различни места – от компанията майка, от частни банки, както и от международни институции (сред които е и МФК).
„Инвестициите в един магазин варират заради цената на земята, затова с получените средства ще могат в срок от 2 до 3 години да бъдат изградени между 4 и 10 магазина“, заяви пред „Капитал“ управителят на „Кауфланд България“ Димитър Спасов. В съобщението на банката се посочва малко по-голям приблизителен брой магазини – между 10 и 15.
Предстои да бъдат уточнени последни подробности около заема и той да бъде окончателно одобрен. Очаква се това да се случи около в началото на октомври.
До края на годината ще бъдат отворени 2 нови магазина. Първият ще стартира в началото на септември в София, а през ноември ще заработи и един в Бургас, обяви Спасов. С това общият брой на търговските обекти на веригата ще стане 55.
„Кауфланд“ е най-голямата верига у нас от 2009 г., когато измести от лидерското място германската Metro. Дружеството е и третият по големина корпоративен работодател в страната със своите 6350 служители.