Китайските смартфон марки блестят в Европа, Apple и Samsung губят почва
Подгонената от САЩ Huawei бележи най-голям ръст от над 66%

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Представянето на китайските производители на смартфони в Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) изглежда сравнително по-добре спрямо отдавна познатите марки Apple и Samsung. Това показват данните за пазара на изследователската компания IDC за първото тримесечие не 2019 г. Водещите китайски брандове Huawei и Xiaomi бележат значителен ръст на годишна база, докато всички останали отчитат спад.
Общите продажби на смартфони също са се свили спрямо същия период на миналата година. През първото тримесечие на 2019 г. са пласирани общо 83.7 млн. телефона, което представлява спад от 3.3% на годишна база. Понижението на стойността на дребно е дори по-голямо, достигайки до 26.8 млн. долара, което е с 10% по-малко спрямо първото тримесечие на 2018 г.
Свиването на обемите е най-голямо в Близкия изток – 18.8% по-малко на годишна база, а стойността спада с почти една трета. Африканският пазар е най-бързо растящият, а в Европа обемите бележат малка промяна.
Продажните цени спадат в Западна Европа, а в Близкия изток той е много рязък. Само в Централна и Източна Европа средните продажни цени се запазват на годишна база.
Как стои положението топ 5 марки в Европа
Най-голямо повишение има Huawei (66.13%), а след това Xiaomi (33.26%). Всички останали са поели надолу, като при Apple например то е в размер на 22.73%.
Лидер по пазарен дял остава Samsung (29.5%), втори е Huawei с 25.4% и трети е Apple с 14.7%. Резултатът на производителя на iPhone e най-ниският му за последните пет години.