Кой шофира: Едно кошмарно пътуване с „Юнион Ивкони“

Според управителя на фирмата шофьорът не е бил само един, макар пътниците да твърдят друго

Кой шофира: Едно кошмарно пътуване с „Юнион Ивкони“

Снимка: Facebook/Eleonora Hristozova

30156 ~ 4 мин. четене
Симона Димитрова Автор: Симона Димитрова

Катастрофите по българските пътища продължават да са твърде често явление, а част от причините за инцидентите се крият в модела на работа на фирмите за междуградски автобусни пътувания и на техните шофьори. Така например на 25 август клиенти на превозвача „Юнион Ивкони“ са подали официална жалба до фирмата заради шофьор на автобус по линията Слънчев бряг – София, който заспивал на волана и на няколко пъти е щял да преобърне автобуса в канавката.

Той заспиваше на волана и се отклони към мантинелата. Една жена изпищя: „Шофьора, какво правиш?!”. Изпитах ужас да не паднем в канавката и да стане като онзи смъртоносен случай с падналия рейс на магистрала „Тракия“, с 6 жертви и 20 ранени, пак на същата компания“, това заяви Елеонора Христозова, една от пътничките в автобуса, пред Economic.bg.

След като ужасяващото пътуване е приключило, Христозова пише пост във Facebook, където споделя преживяното и буди интереса на обществото.

„След като пристигнах в София реших да се задействам. Проверих шофьора, автобуса, графика му и открих куп нередности. Никой нямаше да повдигне темата, ако не беше този пост в социалните мрежи, заради който се свързаха от компанията лично с мен, за да разберат какво се е случило“, посочва тя.

Христозова е обяснила как са умолявали въпросния шофьор да спре за почивка, да му закупят кафе или пътник от автобуса да го замени, за да не се случи нещо по-страшно от залитане в канавката.

„Това с отклонението към мантинелата и заспиващият шофьор се повтори няколко пъти. Преди Пловдив за пореден път тръгнахме към мантинелата и всички хора се разкрещяха, ревнаха деца, настана паника и всички пищяха да спре на първата бензиностанция. Макар и неохотно той спря. Една пътничка отиде да му купи кафе, аз го помолих да слезе да се разведри, но той предпочете да дреме на волана. Като го видях как изглежда, ми призля – той едва гледаше“, коментира Христозова.

Тя пояснява, че благодарение на Валери, друг пътник, който след спирането на бензиностанцията, е решил да седне до шофьора и да му говори, за да не заспи, докато не стигнат в София, е бил героят на вечерта.

Мъжът, който го държеше буден, му бършеше през 15 минути и предното стъкло, за да вижда дясното огледало и да не отидем в канавката, тъй като започна да вали. Той беше шокиран, как докато всички са му крещели да спре и да си почине, той му казал, че не му пука за хората, защото напускал фирмата“, казва още пътничката.

В твърденията на Христозова се посочва, че шофьорът Васко Стоянов, направил курса Слънчев бряг – София на 25.08 в 17.00 ч., е поел обратния на 26.08 в 05.30 ч., което му дава едва 4 часа сън. Според нея подобни практики са често срещани и фирмите знаят за тях, но не предприемат никакви мерки.

„Курсът на автобуса на „Юнион Ивкони”, който започна в 17.00 ч. от Слънчев бряг на 25.08 и приключи в София в 00.30 след полунощ – продължителност от седем часа и половина – същият шофьор пое обратно в 5.30 сутринта. Сигурна съм, защото проверих на гарата. Това значи, че е спал около 4 часа, вместо нужните 8. Точно така явно беше тръгнал и с нас, защото почивката му на морето е от 13:00 ч. до 17:00 ч.“, коментира пътничката.

Според управителя на „Юнион Ивкони” Георги Атанасов, който даде специално интервю по темата пред Economic.bg, има сериозно разминаване в тезите на пътниците, които са били в автобуса, относно случилото се на 25-ти вечерта.

Има сериозни разминавания в тезите на пътниците и поради тази причина не бих искал все още да коментирам с подробности случая, за да може да се изяснят всички факти. Поднасям извиненията си към всички пътници за неудобството, което са изпитали. Те ще получат компенсация. На каса на „Юнион Ивкони“ ще могат да получат обратно сумата за своя билет“, коментира Атанасов.  

Той добави, че въпросният шофьор е отстранен от служба и текат проверки по случая. Атанасов обаче заяви, че е доказано разминаване в твърденията на Елеонора Христозова и тяхна първоначална проверка.

„В пътния лист и чекинг листа, който се попълва от шофьорите преди тръгване от началната точка, са записани двама водачи, които изпълняват курса Слънчев бряг – София на 25 август. След пристигане в столицата наша проверка на вътрешноведомствения контрол установява, че шофьорът е друг, а не този, който твърди пътничката Елеонора Христозова. Тук се получава разминаването, което е изключително важно за нас да изчистим“, посочва Атанасов.

Попитан дали повишаване на месечното възнаграждение би стимулирано шофьорите да изпълняват по-съвестно работата си, той посочи, че:

Има недостиг на кадри в цяла Европа и затова те се смятат за незаменими. Заплащането на шофьорите в България е изключително добро и няма компания, която да дава по-висока заплата от нас в страната“, категорично посочва Атанасов.

Пътничката Христозова заяви, че ще подаде жалби в няколко институции и няма да остави случая незавършен, въпреки че е получила „извинение“.

Подкрепи Economic.bg