Коя е любимата бира на българите?
Българска бира се изнася за над 10 държави по цял свят

Пиринско е бирена марка номер едно на България за първото полугодие на 2016 – по данни на агенция Nielsen A/S, която следи развитието на всички компании в бранша. Пиринско е увеличило обемите си с 27% за първите шест месеца на годината и пазарния си дял с 2,5% и сега то заема 16,1% от пазара на бира у нас, предаде репортер на Economic.bg.
В разгара на сезона и след първата половина на годината Карлсберг България отчита по-добро представяне от бранша като цяло. За първите шест месеца на 2016 година Карлсберг България е най-бързо развиващата се в бранша компания у нас. Обемът й се е увеличил с 24,7%, а пазарният дял (отново в обем) е нараснал с 3,6% - сравнено със същия период на 2015 г. Тези резултати са в контекста на общ бирен пазар с ръст от 7,4% в обем, основно страдащ от спад в студения пазар (продажбите през заведения) през разглеждания период.
Шуменско е другият основен двигател на ръстовете на компанията, което благодарение и на Бомбичката – Шуменско специално 0,33мл – успя да достигне 19,1% увеличение в обемите си за първите шест месеца на тази година, сравнено с полугодието на 2015 година.
За възобновяването на производството на Шуменско бомбичка компанията е вложила 4,5 млн. лева. Добрите резултати на напитката се дължат на препоръчителната цена, която е 70 ст. за 330 мл. Тя се постига благодарение на революцията в бутилката, която вече не е за еднократно ползване, а е оборотна, като може да се върне в магазина и така цената на бутилката не влиза в общата стойност на Бомбичка. Носталгия към миналото или ретро вълната, която заля България напоследък, е движещ маркетингов трик при бирените компании.
Според агенцията 85% от обемите на продажбите на бира Карлсберг България са в магазинната мрежа.
Български марки бира се изнасят за САЩ, Канада, Гърция, Турция, Кипър, Румъния, Испания, Сърбия, Великобритания и други. Тази година износът отчита много добри резултати, като само за първите 6 месеца сме изнесли толкова бира, колкото за цялата 2015 година или около 8000 хектолитра. Нов пазар ще се отвори и за Шуменско Бомбичка като предстои тя да се разпространява и в Англия.
Пазарът на радлери от 2012 г. също върви надолу. Той има много малък дял у нас и се води като нишова категория, защото е сезонен продукт. Категорията сайдер обаче отчита 7% ръст на пазара у нас, като Самърсби вече има 65% пазарен дял от продажбите на сайдери у нас. До края на летния сезон Карлсберг ще представи още един нов продукт, като от компанията коментираха пред Economic.bg, че ще бъде нещо много различно.
„Зад тези цифри стоят иновации в нови продукти, инвестиции в нови бутилки и нови производствени мощности и в двата ни завода, нов начин на работа с нашите търговски партньори и вътрешно преструктуриране в екипа, което доведе до добрите резултати. Ценя постигнатото, защото то показва, че можем да растем в пъти спрямо общия пазар. Реалист съм за цялата 2016 година с очаквания браншът да запази темповете и да е стабилен. В същото време, нашите постижения като компания са ангажимент към нашите потребители и партньори.“ – каза Деян Беко, изпълнителен директор на Карлсберг България.
Компанията отчита ръст в обема на брандовете си във всички сегменти на бирения пазар, във всички опаковки, както и географски във всички региони на страната.