Лидл България – веригата, която си заслужава
В Лидл просто не трябва да избираш между качество и цена – ИМАШ ГИ И ДВЕТЕ
Първи в Европа, четвърти В СВЕТА

Първи в Европа. Четвърти в света. Водещи в България. Така накратко бихме могли да опишем присъствието на Lidl в ритейл сектора. В световен план компанията оперира в над 27 държави с над 10 000 магазина и повече от 110 регионални центрове за дистрибуция в Европа. Предстои и още по-сериозна експанзия - стъпването й на американския пазар това лято. В България разрастването на веригата се случва с не по-малка динамика - от 2010 г. досега Лидл България открива 83 магазина в 43 града, а днес има още по-смели планове за експанзия, сред които и откриването на втори логистичен център в с. Кабиле, Ямбол. Също толкова впечатляващи са и цифрите, представящи компанията като работодател и отговорен бизнес - над 2000 служители, средна работна заплата за компанията 1641 лв. и 95 млн. лв. платени данъци и такси за 2016 г.
Бизнес моделът
В основата на успешния бизнес модел на Lidl е предлаганото най-добро съотношение качество-цена. “Ежегодно нарастващият брой клиенти, които избират Lidl като модерен дискаунтър, оценяват удобните локации, прегледната стокова подредба, добре селектирания асортимент и разнообразието от собствени марки. В Лидл просто не трябва да избираш между качество и цена - имаш ги и двете”, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. Веригата привнася световни практики и инструменти, обменя международно ноу-хау, като го адаптира успешно с локалната експертиза и националните особености и го превръща в изключително конкурентно предимство.
Отговорност от ново поколение
През 2016 г. Лидл България коренно преобръща представите за това как се прави устойчив бизнес. Отваря врати първият филиал от ново поколение - това е първата и единствена по рода си интелигентна сграда в ритейл сектора у нас, проектирана и изпълнена с фокус върху опазването на околната среда, енергийната ефективност и подобрената работна среда за служителите. Доказателство за това е най-високото възможно ниво на сертифициране - “Изключително”, на международния сертификат BREEAM, който в световен план притежават под 1% от сградите в ритейл сектора. Това е и философията на компанията за отговорен бизнес - не просто да инвестира част от печалбата си в устойчиви каузи и инициативи, а да прави бизнеса си по устойчив начин, съвместим с околната среда и социалните реалности.
Реални действия - реални резултати
Редица български компании получават възможност за експорт благодарение на партньорството си с Лидл България. Такъв е примерът на една семейна българска фирма, производител на халви и локуми, която вече изнася за румънския пазар. Постига и друг впечатляващ резултат - само за месец, в който е част от продуктовата линия на веригата “Родна стряха”, надвишава годишния си оборот с компанията за 2016 г. Друг български производител, но на млечни продукти, споделя как е увеличил доставките си към Лидл България в рамките на пет години - от 6,5 тона на 151 тона, или с цели 23 пъти. Това са само част от примерите, в които българските производители споделят приноса на компанията за техния успех. Днес Лидл България продължава да си партнира с над 40 % от родните производители, с които започва работа при стъпването си в България, като доказва, че устойчивото развитие се постига с взаимни усилия, целенасочени и доказано ефективни действия.
Пълноценният живот
Пълноценен живот - това са двете думи, които определят един от основните приоритети на Лидл България. С всичко, което прави - от продуктите, които предлага, до инициативите, които подкрепя или сама организира, компанията се стреми да помага на хората да водят пълноценен начин на живот. Затова през 2017 г. компанията изчисли за първи път Индекса на пълноценен живот на българина, който показва 10-те най-важни фактора за щастлив живот. Не е изненада, че Лидл е насочвал и ще насочва своите усилия именно в тези най-важни за българина области, като не само ще надгражда вече съществуващи инициативи, но и ще постави начало на нови такива. Две от тях вече са факт - веригата стартира своята най-голяма социално отговорна инициатива “Ти и Лидл”, както и инициативата, насочена към децата и техните родители - “Лидл - за твоето дете”. Компанията не спира дотук - стойностната българска култура, изкуство и спорт са другият важен фокус на нейната подкрепа. Затова Лидл България застава зад емблематични български изпълнители като Лили Иванова и Васко Василев, както и превърналия се в повод за национална гордост волейболен отбор на България.